خراسان

آخرین وضعیت راه‌اندازی شهرک آجیل در مشهد به کجا رسید؟

بحث راه‌اندازی شهرک آجیل و خشکبار در مشهد که در نوع خود می‌تواند منحصربفرد باشد همچنان در حال پیگیری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، راه‌اندازی شهرک تخصصی آجیل در مشهد از آن دست اخباری است که قریب به ۴ سال است که تبدیل به تیتر برخی رسانه‌ها شده و البته این اواخر کمتر در مورد آن شنیده‌ایم.

شهرکی که راه‌اندازیش می‌تواند سبب تجمیع آجیل‌فروشان و صنف آجیل مشهد شود و البته فرصت بسیار مناسبی را برای توسعه این کسب و کار فراهم کند.

مشهد به صورت خاص و خراسان رضوی به صورت عام از دیرباز یکی از مهمترین مراکز آجیل کشور بوده و مهد عمده‌ای برای آجیل‌هایی همچون پسته و بادام زمینی محسوب شده و محصول مرغوبی از این استان همواره روانه بازار شده است.

همجواری با کشورهایی همچون افغانستان و همچنین کشورهای حوزه اوراسیا می‌تواند زمینه و بستر بسیار مناسبی برای توسعه آجیل خراسان رضوی فراهم کند.

علاوه بر این راه‌اندازی شهرک آجیل می‌تواند اشتغال‌زایی بسیار مناسبی را در این شرایط ایجاد کند و تمام اینها ضرورت‌هایی است که راه‌اندازی شهرک آجیل را توجیه می‌کند.

 

اما در مورد آخرین اخبار از راه‌اندازی این شهرک که در منطقه ۵ شهرداری مشهد جانمایی شده است باید به این مهم اشاره کرد که گام‌‌هایی برای راه‌اندازی این شهرک برداشته شده است.

میلاد مرادنیا؛ سرپرست شهرداری منطقه ۵ مشهد در زمینه این شهرک می‌گوید: بحث تجمیع صنف آجیل و خشکبار در محدوده ۷۵ متری رضوی در این منطقه دنبال می‌شود و حدود ۳۰۰۰ اشتغال نیز ایجاد می‌شود و البته این جزو شرح وظایف شهرداری نیست اما نگاهمان به اشتغال است.

وی می‌گوید: زمان خاص و دقیقی برای راه‌اندازی و بهره‌برداری از شهرک آجیل نمی‌توان ارائه کرد و کار آن در کارگروه امور زیربنایی استان دنبال می‌شود و بخشی از کار نیز دست شرکت شهرک‌های صنعتی استان است.

مرادنیا افزود: قطعا این مهم، اقدام بسیار خوبی است و علاوه بر این توافقاتی نیز صورت گرفته تا صنف پلاستیک و نایلون و ساماندهی مشاغل مزاحم نیز در منطقه صورت گیرد.

وی گفت: امیدواریم زمین‌هایی نیز به این مهم اختصاص پیدا کند تا این صنف نیز در این منطقه تجمیع شوند و با توجه به بحث کرونا، به دنبال ساماندهی هستیم و این مهم از طریق ارائه زمین محقق می‌شود و ضمنا باید بتوانیم صنف را مجاب کنیم که در این محل مستقر شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =

دکمه بازگشت به بالا