ایران

آخرین وضعیت پرونده نگین خودرو از زبان متهم اصلی/تسویه با همه مالباختگان تا پایان سال۹۶

نگین خودرو

متهم اصلی پرونده نکین خودرو آفتاب که نزدیک به ۳ هزار شاکی دارد و هم اکنون نیز در زندان به سر می‌برد، آخرین وضعیت این پرونده و تسویه بدهی با مالباختکان را تشریح کرد.

متهم اصلی پرونده نگین خودرو آفتاب در نامه‌ای که از طریق وکیل وی یک نسخه از آن در اختیار خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم قرار گرفته، درباره آخرین وضعیت این پرونده و توسیه بدهی با مالباختگان و شکات اظهار کرد: مدت چندماه است که با عنایت و همکاری دادسرای ناحیه ۲ اقدام به توقیف تعداد زیادی از خودروهای در حال تردد که همگی آنها پس از پلمپ شرکت، اقساط‌شان را نپرداختند، کردیم.

وی که هم اکنون در زندان به سر می‌برد، اضافه کرده است: این اقساط تا به امروز می‌توانست تمامی بدهی شرکت را نسبت به آنهایی که خودروی خود را تحویل نگرفته‌اند، تسویه کند بنابراین این اقدام برای نخستین بار توسط دادسرای ناحیه ۲ سعادت‌آباد صورت گرفت که لازم است از دادستان عمومی و انقلاب تهران به خاطر رهنمودهای ارزشمندشان، آقای کیان منش به خاطر راهنمایی و مساعدت در این زمینه، سرپرست دادسرای ناحیه ۲ سعادت‌آباد به خاطر تلاش در جهت رفع مشکلات عموم شکات این پرونده و تلاش شعبه اول اجرای احکام در جهت انجام این مهم قدردانی کنم.

متهم اصلی پرونده نگین خودرو آفتاب اعلام کرد: تمام کسانی که در اقصی نقاط این کشور از شرکت نگین خودرو آفتاب، خودرو دریافت کرده و تا به حال اقساط خود را معوق کرده‌اند، در صورت پرداخت اقساط خود و تسویه کامل با شرکت، با یک سال بخشودگی در جرایم مواجه می‌گردند در غیر این صورت طبق قرارداد فی‌مابین عمل خواهد شد. در ارتباط با کسانی هم که  تا به حال اقدام به ترخیص خودروی خود از پارکینگ نکرد‌ه‌اند نیز اعلام می‌شود که پس از گذشت ۲ ماه، این خودروها به نفع شکات پرونده توقیف می‌شوند.

در ادامه نامه این متهم آمده است: از آن دسته از شکات پرونده که هنوز خودروی خود را دریافت نکرده‌اند تقاضا دارم همان‌طور که تا کنون با صبر خود، اینجانب را شرمنده کرده‌اند، به پینشهادهای افراد سودجو توجه نکنند و اجازه دهند این روند ادامه پیدا کند.

متهم اصلی پرونده نگین خودرو ابراز امیدواری کرد در صورت تداوم این روند، تا پایان سال ۹۶، همه مالباختگان و شکات پرونده نگین خودرو آفتاب به طلب خود برسند.

به گزارش تسنیم، نزدیک چهار سال پیش بود که دادستانی تهران از کلاهبرداری و عدم انجام تعهدات یک شرکت لیزینگ خودرو به نام شرکت «نگین خودرو آفتاب» خبر داد؛ خبری که منجر به شکایت نزدیک به ۳ هزار نفر از این شرکت شد.

دادستانی تهران در این پرونده برای ۱۰ نفر از مسئولان شرکت نگین خودرو آفتاب کیفرخواست صادر و پرونده را برای رسیدگی به شعبه ۱۱۷۳ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی قدس تهران به ریاست قاضی منوچهری ارسال کرد؛ دادگاه پس از برگزاری چند جلسه محاکمه، تعدادی را از متهمان را از جمله متهم ردیف اول به حبس و رد مال محکوم و تعدادی دیگر را تبرئه کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + هفت =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا