مشهد

آرامستانی که در مشهد جان می‌گیرد

آرامستان جدید زنجان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، روستای “کلاکوب” در ۱۵ کیلومتری شهر مشهد قرار دارد، از سمت منطقه خواجه ربیع تا این روستا حدود ۱۰ دقیقه فاصله است. صغری رضایی کلاکوب، دهیار کلاکوب و باغ فراگرد

روستاهای باغ فراگرد، لک لک، نوچاه، کلات تیموری، خرم آباد، گنبدباز، امرغان توس، مسگران، اسفندیان و کلاکوب در یک جاده مواصلاتی هستند و انتهای تمامی این روستاها به روستای کلاکوب منتهی می‌شود.

یکی از مشکلاتی که در ماه‌های اخیر در جاده مواصلاتی این روستا صورت گرفته این است که به دلیل احداث آرامستان باغ رضوان در جنب روستای گنبدباز، آمار تردد در این مسیرها به شدت افزایش پیدا کرده است و از سوی دیگر به دلیل اینکه وضعیت جاده آن بسیار نامناسب است، آمار تصادفات و کشته شدگان نیز افزایش پیدا کرده است.

روز گذشته نیز خبر رسید که سه نفر در مسیر این آرامستان دچار سانحه شده و فوت کرده‌اند؛ به همین دلیل سراغ دهیار روستای کلاکوب رفته و مشکلات این روستاها را جویا شدیم.

صغری رضایی کلاکوب در این زمینه می‌گوید: جاده‌ محور مواصلاتی کلات به آرامستان رضوی عرض بسیار کمی دارد و مشکل هندسی پیچ خطرناک در روستای لک لک، کلاکوب، گنبدباز مشهود است؛  جمعیت زیادی در این روستاها ساکن هستند و بیشتر مواقع تصادفات در این سه پیچ صورت می‌گیرد.

وی ادامه می‌دهد: عدم نصب سرعت‌گیر در جاده، عدم روشنایی از ابتدای جاده مواصلاتی کلات به سمت آرامگاه فردوسی نیز دردسرساز است، بارها به شرکت برق برای این مهم مراجعه کرده‌ایم زیرا تعداد زیادی از روستائیان و همچنین افرادی که تردد دارند فاقد جاده مناسب و روشنایی هستند.

جاده فاقد شانه خاکی است

دهیار روستای کلاکوب  می‌گوید: از زمان بهره‌برداری آرامستان باغ رضوان، مشکلات جاده دوچندان شده زیرا حجم تردد در این روستاها افزایش پیدا کرده است؛ عواقب و پیامدهای افتتاح این آرامستان اصلاً لحاظ نشده است؛ دو سال است که برای طرح بازنگری روستا معطل هستیم؛ تمامی هزینه‌های لازم در این زمینه را نیز پرداخت کرده‌ایم اما هنوز معطل هستیم.

وی ادامه می‌دهد: سوال ما این است که چرا آرامستان در حریم شهر بدون در نظر گرفتن جاده و بار ترافیکی آرامستان افتتاح شده است؟  از منطقه خواجه ریبع مشهد این بار ترافیکی وجود دارد و جاده نیز بسیار کم عرض است؛ در ورودی و خروجی اگر از کمربند سبز مشهد و از نه جاده روستایی باشد بخشی از مشکلات برطرف می‌شود.

رضایی می‌گوید: زمین آرامستان ۱۸۸ هکتار است و دیوار آن به کمربندی سبز می‌خورد و می‌توانند برای آن درب ورودی و خروجی قرار دهند؛روز گذشته سه کشته در این مسیر داشتیم و با این رویه افزایش آمار تلفات دور از ذهن نیست زیرا این جاده نه شانه خاکی دارد و نه آسفالت مناسبی و از هزینه خودمان چراغ چشمک زن قرار داده‌ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + سه =

دکمه بازگشت به بالا