مشهد

آماده‌سازی زیرساخت‌های پدافند غیرعامل مشهد ۱۰ سال زمان برده است

هراتی

عضو شورای شهر مشهد مقدس گفت: آماده‌‌سازی زیرساخت‌های پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در مشهد مقدس ۱۰ سال زمان برده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس محمود هراتی ظهر امروز در مراسم افتتاح چهاردهمین پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در خراسان‌رضوی اظهار داشت: شهرها باید آمادگی لازم برای مقابله با بحران‌ها را داشته باشند و در این راستا یکی از بهترین اقدامات تأسیس سوله‌های مدیریت بحران است.

وی افزود: نهادینه کردن موضوع پدافند غیرعامل در مشهد مقدس حدود یک دهه زمان برده و هم اکنون زیرساخت‌های این موضوع در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

عضو شورای شهر مشهد با تأکید بر اینکه شهرها هیچگاه از آسیب‌های بحران در امان نیستند، خاطرنشان کرد: احداث پایگاه‌های مبارزه با بحران یکی از روش‌های مدیریت حوادث و بحران‌ها بوده که در شهرداری مشهد به آن به خوبی پرداخته شده است.

همچنین در ادامه این مراسم امیر عزیزی مدیر ساماندهی بحران‌های شهرداری مشهد با بیان اینکه هم اکنون 14 سوله مدیریت بحران در مشهد فعال هستند، اظهار داشت: 50 درصد از این تعداد در دوره کنونی مدیریت شهری تأسیس شده‌اند و 3 پایگاه از آنها در مناطق حاشیه شهر قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: همچنین تقاضا داریم یک پایگاه دیگر در ناحیه 3 منطقه 12 در نظر گرفته شود که البته زمین آن در نظر مشخص بوده و نیاز است برای احداث آن در بودجه سال آینده اعتباری در نظر گرفته شود.

مدیر ساماندهی بحران‌های شهرداری مشهد با بیان اینکه سوله‌های مدیریت بحران در وضعیت عادی کارکرد ورزشی و فرهنگی دارند، خاطرنشان کرد: تمام سیستم‌های مدرن مورد نیاز برای ورزش کردن و انجام دادن اقدامات فرهنگی در این سوله‌ها در نظر گرفته شده است.

عزیزی با بیان اینکه سوگندنامه‌های گروه‎های خانه دوام قرائت شده است، اظهار داشت: 3000 نفر از 13 منطقه شهری این آموزش‌ها را دریافت کرده‌اند که برای آنها کارت شهروندی دوام ثامن صادر می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 20 =

دکمه بازگشت به بالا