مشهد

آمادگی حرم مطهر رضوی برای پذیرایی از ۸ میلیون زائر نوروزی

مشهد| آمادگی حرم مطهر رضوی برای پذیرایی از 8 میلیون زائر نوروزی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدسبه نقل از آستان نیوز، سید مرتضی بختیاری در ششمین جلسه ستاد خدمات سفر خراسان رضوی که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در سازمان مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: بنابر اعلام منابع رسمی در سال جدید شاهد افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تشرف زائران به بارگاه مطهر امام رضا(ع) خواهیم بود.

وی تصریح کرد: ۴۸ جلسه کارشناسی و تخصصی با حضور مدیران و مسئولان آستان قدس رضوی و دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان استان برگزار شده تا سطح کمی و کیفی خدمات را تا حد مطلوب افزایش دهیم.

بختیاری با اشاره به تشرف بیش از ۳۱ میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در سال ۹۶ اذعان داشت: بحمدالله دلدادگی و عرض ارادت مردم ایران اسلامی و عاشقان امام رئوف(ع) در حال افزایش است و این موضوع رسالت و تکلیف خطیر خدمتگزاران در حوزه‌های مختلف را مضاعف می‌کند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی بیان داشت: در این ایام ۲۵۰ هزار خادم و خادمیار فراخوان شده‌اند و ظرفیت روزانه ناهار مهمانسرای حضرت نیز تا ۵۰ هزار وعده افزایش یافته است.

وی گفت: برای برگزاری سخنرانی مقام معظم رهبری در اماکن متبرکه پیش بینی‌ها و تمهیدات لازم صورت گرفته و عملیات پوشش تصویری در ۵۰ نقطه اماکن متبرکه انجام خواهد شد. همچنین در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی سخنرانی معظم له به ۴ زبان زنده دنیا به صورت همزمان ترجمه خواهد شد تا زائران غیرایرانی نیز امکان استماع سخنان ولی امر مسلمین جهان را داشته باشند.

وی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی برنامه‌های فرهنگی نوروزی حرم مطهر اظهار داشت: هدف ما عمق بخشی و تخصصی کردن اقدامات تبلیغی و فرهنگی حرم امام رضا(ع) است.

بختیاری در ادامه ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته برای تامین پارکینگ مورد نیاز زائران در محدوده حرم مطهر، گفت: با فضاهایی که توسط آستان قدس در اختیار شهرداری مشهد قرار گرفته امکان پارک ۳۰ هزار خودرو به وجود آمده است.

وی بیان داشت: مفروش کردن تمامی صحن‌ها و پارکینگ‌های شماره ١ و ٣ در زیرگذر حرم مطهر و درنظر گرفتن ۱۰۰ دستگاه ون و مینی بوس برای تسهیل تردد زائران از  دیگر اقداماتی است که برای افزایش رفاه حال زائران انجام شده است.

در ابتدای این جلسه، مدیران دستگاه های اجرایی و خدمت‌رسان استان به ارائه گزارش از اهم اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های ویژه ایام نوروز پرداختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 5 =

دکمه بازگشت به بالا