خراسان

آمار ازدواج در استان خراسان رضوی افزایش یافت

مدیرکل ثبت اسناد خراسان رضوی گفت: در هفت ماهه ابتدای امسال میزان ازدواج‌های ثبت شده در استان خراسان رضوی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۹ درصد افزایش یافت.

محمدحسن بهادر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: در هفت ماهه ابتدای امسال ۲۹ هزار و ۶۱۹ واقعه ازدواج و ۱۰ هزار و ۳۶۲ واقعه طلاق در دفاتر ازدواج و طلاق استان به ثبت رسیده که به ترتیب ۲٫۹ درصد افزایش در تعداد وقایع ازدواج و همین میزان کاهش برای ثبت وقایع طلاق نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت اسناد خراسان رضوی از ۳۱۳ هزار و ۷۵۴ ازدواج ثبت شده در کشور پس از تهران با کسب جایگاه دوم  ۹٫۴ درصد از کل ازدواج‌های کشور را به خود اختصاص داده گفت: با وجود کاهش میزان طلاق‌های ثبت شده استان در سال جاری متاسفانه همچنان در تعداد طلاق با سهم ۱۰ درصدی از کل طلاق‌های کشور جایگاه دوم را دارا است.

بهادر خاطرنشان کرد: پس از مشهد با ۱۲ هزار و ۹۱۶ واقعه ازدواج و ۵ هزار و ۴۱۸ طلاق ثبت شده در هفت ماهه منتهی به مهرماه امسال شهرستان‌های نیشابور، تربت جام و تربت حیدریه به ترتیب با ۲۲۸۶ و ۱۷۳۱ ۱۴۸۵ ازدواج  و شهرستان‌های نیشابور، تربت‌حیدریه و سبزوار با ۹۴۲ و ۴۶۷ و ۴۴۹ واقعه طلاق بیشترین میزان ازدواج و طلاق ثبت شده در دفاتر رسمی ازدواج و طلاق  استان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی گفت: در استان خراسان رضوی ۲۲۰ دفتر رسمی ازدواج و ۱۱۰ ددفتر رسمی طلاق وجود دارند که به عنوان مرجع ثبت رسمی ازدواج و طلاق فعالیت می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا