خراسان

احداث ۶ بیمارستان جدید در خراسان‌رضوی/ بیمارستان امدادی “فرسوده‌ترین” بیمارستان مشهد

اهدای خون در بیمارستان هرات 6

مدیر فنی دانشگاه علوم پزشکی مشهدمقدس گفت: ساخت ۶ بیمارستان جدید در استان خراسان رضوی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، علی رحیمی ظهر امروز در نشستی خبری در محل شهرک دانش و سلامت دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: پروژه‌های کلان بیمارستانی، بسته‌های سلامت طرح تحول که به دانشگاه ابلاغ شده و ارتقای هتلینگ را نیز مدنظر داریم، ضمن اینکه 25 بیمارستان تحت پوشش داریم که از سال گذشته مورد بازسازی و‌ بهسازی قرار گرفته است.

وی افزود: 1600 تخت بیمارستانی را در دست اجرا داریم و پروژه بیمارستانی 540 تختخوابی امام رضا(ع) با 85 درصد پیشرفت با 600 پرسنل در حال کار است که برای تکمیل آن 55 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

مدیر فنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه سال گذشته تنها 15 درصد اعتبارات این پروژه تخصیص یافته گفت: اعتبارات امسال نیز تخصیص نیافته به‌عنوان بزرگترین پروژه درمانی دچار مضیقه هستیم. بیمارستان کودکان «اکبر» با مدیریت خیرین و اعتبارات استانی و ملی برای آن جذب شده که به پیشرفت 91 درصد رسیده و 160 تخت بستری دارد.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان امام خمینی (ره) درگز 2 تا 3 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد افزود: بیمارستان 32 تختخوابی باخرز 92 درصد پیشرفت داشته، بیمارستان 64 تختخوابی فریمان نیز وزارت شهرسازی تعهد داده تا دو ماه آینده به دانشگاه تحویل دهند.

مدیر فنی و نظارت بر فعالیت‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اجرای این بیمارستان را وزارت شهرسازی برعهده گرفته که در راستای تکمیل آن پلیس راه و معدن ماسه باید جابه‌جا شود. بیمارستان 32 تختخوابی خلیل‌آباد در مرحله تجهیزات و نیروی انسانی است و پیشرفت فیزیکی کامل شده در دست دانشگاه قرار گرفته است.

رحیمی با اشاره به اینکه بیمارستان 340 تختخوابی شهید هاشمی‌نژاد به‌علت کمبود اعتبارات متوقف شده که اگر قول‌های وزارت خانه و استانی محقق شود استارت می‌خورد افزود: بیمارستان امداد و نجات جنوب مشهد با پیشرفت انجام شده در ردیف اعتبارات قرار گرفته اما اعتبارات هنوز تزریق نشده است.

وی افزود: بیمارستان طالقانی محور شمال مشهد کاملاً پوشش می‌دهد ضمن اینکه تکمیل دانشکده پزشکی که از سال 70 شروع شده و سال 86 قسمتی به بهره‌برداری رسیده و امسال درصدد پایان آن به‌ویژه در بخش طب سنتی هستیم. دانشکده داروسازی حلقه مفقوده توسعه فضای آموزشی در دانشگاه‌ها بوده و تکمیل و افتتاح آن سبب افتخار حوزه آموزش در کل خراسان رضوی است.

مدیر فنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اهتمام در راستای حوزه پژوهشی و دانش بنیان گفت: طرح اولیه پژوهشکده و ساختمان چند‌منظوره پژوهشی برای ارائه و تجمیع خدمات پژوهشی در پردیس دانشگاه پزشکی انجام شده است. 5 بسته ارتقای فضای زایشگاهی، بسته توسعه فضای اورژانس، مرکز بهداشتی، شیمی درمانی و سرطان روند خوبی در شهرستان‌ها دارد.

وی با اشاره به احداث 12 کلینیک ویژه در استان که شامل 5 مرکز در مشهد و 7 در شهرستان می‌شود گفت: پروژه 3600 متری زکریای مشهد پیشرفت 50 درصد داشته که در کشور بی‌نظیر است ضمن اینکه توسعه اورژانس طالقانی به بهره‌برداری رسیده در هفته دولت افتتاح رسمی می‌شود. بلوک زایمانی در 15 بیمارستان در حال کار است و پروژه آن در بیمارستان ام‌البنین مشهد نخستین بار در کشور بود.

مدیر فنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به 6 مرکز غربالگری و شیمی درمانی در استان در حال احداث است گفت: دو مرکز در کاشمر و قوچان با پیشرفت بین 25 تا 35 درصد در حال پیگیری است تا از حجم بیماران سرطانی در مشهد کاسته شود.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان امدادی فرسوده ترین بیمارستان ماست، اما رتبه اول هتلینگ از لحاظ ارتقای کیفیت به دستاورد استانداردهای روز درمانی به بیمارستان قائم اختصاص یافته است.

رحیمی با اشاره به اینکه ساخت 6 بیمارستان در استان در حال پیگیری است گفت: برنامه اتمام پیشرفت فیزیکی این بیمارستان‌ها را امسال مد نظر داریم که به‌دنبال آن 850 تخت بستری در استان به بهره برداری می‌رسد که تحقق آن نیازمند تامین اعتبار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =

دکمه بازگشت به بالا