مشهد

احیای تئاتر مشهد نیازمند بازنویسی نمایشنامه‌های دهه ۶۰ و ۷۰ است

احیای تئاتر مشهد نیازمند بازنویسی نمایشنامه‌های دهه 60 و 70 است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، حسن چودن یکی از پیشکسوتان هنر نمایش خراسان است که به همراه دو تن از هم‌قطارانش «حسین نوری» و «محمد ملتجی»، اجراهای متعددی از نمایش «شهود» را در دهه ۶۰ و دوران طلایی تئاتر مردمی، تجربه کردند و حالا قرار است این اثر پس از ۲۵ سال با به‌روزرسانی قصه نمایش براساس موضوعات امروز جامعه و با حضور بازیگران جدید، بار دیگر به روی صحنه برود.

چودن درباره موضوع نمایش «شهود» می‌گوید: نمایشنامه این اثر توسط حسین نوری نگارش شده و داستان انسانی است که در انجام مسئولیت‌هایش کوتاهی کرده و حال که زمان مرگش رسیده، پشیمان شده اما دیگر فرصتی ندارد و زمان را از دست داده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر در برخی از نمایش‌ها، محتوا جایش را به زرق و برق ظاهری داده است، ادامه می‌دهد: تئاتر باید حرفی برای گفتن داشته باشد و صرفا به بهره‌گیری از زیبایی‌های بصری تکیه نکند.

کارگردان تئاتر مشهد خاطرنشان کرد: درصدد هستیم با همکاری حوزه هنری خراسان رضوی با بازنویسی نمایشنامه آثار دهه ۶۰ و ۷۰ نظیر نمایش «شهود» و به‌روزرسانی داستان آن برای برقراری ارتباط با مخاطب جوان، در راستای احیای تئاتر آن روزهای مشهد گام برداریم. 

 اجرای افتتاحیه نمایش «شهود» در تاریخ یکم تیرماه با حضور جمعی از پیشکسوتان خانواده تئاتر خراسان و مسئولان فرهنگی در تماشاخانه اشراق حوزه هنری خراسان رضوی به روی صحنه می‌رود و این نمایش تا دهم تیرماه ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا