مشهد

احیای جاده ابریشم تبادلات کشورهای “ایکاس” را افزایش می‌دهد

صولت مرتضوی

شهردار مشهد مقدس گفت: احیای جاده ابریشم به توسعه متوازن کشورهای قرار گرفته در مسیر آن کمک کند.

 سید صولت مرتضوی ظهر امروز در همایش بین‌المللی جاده ابریشم که در دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: فعال‌سازی جاده ابریشم می‌تواند در بخش‌های مختلف راه ارتباط کشورهای ایکاس را هموار کرده و تعاملات فرهنگی بین مردم این کشورها را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت‌های فعال شده در حوزه‌های فرهنگی می‌توان به پیشرفت‌های اقتصادی دست پیدا کرده و با توجه به اینکه این حوزه زیربنای توسعه بوده و اسلام نیز به آن توجه ویژه‌ای دارد و از دیگر سو این حوزه می‌تواند به بخش سیاسی و امنیتی نیز کمک می‌کند و کشورهای دارای منافع مشترک می‌توانند به زیرساخت‌های سیاسی و امنیتی نیز کمک کند.

شهردار مشهد مقدس بیان کرد: ارتباط کشورهای حوزه ایکاس اثرات مطلوب زیادی به همراه داشته و باید بتوانیم با ایجاد پیوند مناسب بین کشورهای در مسیر جاده ابریشم توسعه متوازن ایجاد کرده و امید می‌رود برگزاری این  نتیجه این کنفرانس سبب انسجام و افزایش معلومات دانش‌پژوهان در این حوزه شود.

در ادامه این مراسم محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نیز از جاده ابریشم به عنوان میراث کهن پیشنیان ما در عرصه تجارت یاد کرد و گفت: در زمانیکه ملل غرب به دنبال پی بردن به راز تولید ابریشم بودند این جاده زمینه تبادل تجربیات را فراهم کرده بود.

وی بیان کرد: واکاوی دقیق گذشته و بررسی وضعیت فعلی جاده ابریشم سبب می‌شود که بتوان به شکل مدرن و امروزی آن را احیا کرده و ملت‌هایی که در مسیر آن قرار گرفته‌اند را با هم پیوند داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + یک =

دکمه بازگشت به بالا