مشهد

ارسال لایحه “تعیین تکلیف تاکسی‌های اینترنتی” به استانداری خراسان رضوی

مشهد| ارسال لایحه "تعیین تکلیف تاکسی‌های اینترنتی" به استانداری خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، وحید برکچی ظهر امروز در نشستی خبری که به منظور اعلام برنامه‌های استقبال از بهار ۹۷ حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار داشت: روزانه بالغ بر ۶ میلیون سفر درون‌شهری در شهر مشهد انجام می‌شود که ناوگان اتوبوسرانی با جابه‌جایی روزانه یک میلیون مسافر بیشترین نوع حمل و نقل عمومی مورد استفاده مسافران است.این سازمان به طور متوسط سالیانه ۳۶۰ میلیون نفر را در شهر جابه‌جا می‌کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: با توجه به استفاده حجم زیادی از مسافران از ناوگان اتوبوسرانی، سرویس‌دهی این ناوگان از ۱۶ اسفندماه سال جاری با یک ساعت افزایش از ۶ صبح تا ۲۱:۳۰ است.

برکچی همچنین با اشاره به ورود ۲۱۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی مشهد شهر مشهد گفت: در حال حاضر عمر ناوگان اتوبوسرانی مشهد ۷٫۵ سال است که با ورود اتوبوس‌های جدید به ۶ سال کاهش پیدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: از دیگر اقدامات در این حوزه، سرویس‌دهی ویژه به محل‌های اسکان زائر و استقرار سرویس‌های دربستی در پایانه‌های مسافربری امام رضا(ع)، معراج و راه‌آهن است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه یکی از اولویت‌های سال آینده اجرای مسیر ویژه خط ۳ بی.آر.تی است، گفت: با اجرای این پروژه در گام اول روزانه ۷۱۵۰ هزار نفر و در گام دوم ۲۰۰ هزار نفر توسط خط ۳ بی.آر.تی جابه‌جا خواهند شد. یکی از معضلات مسیر خط ۳ بی.آر.تی، پارکینگ و پارک‌سوار بود که در این راستا تعدادی پارکینگ در خیابان مجد، توحید و قرنی آماده‌سازی شده است.همچنین یکی از اعتراضات در زمینه این پروژه از سوی صاحبان واحدهای صنفی مطرح شده بود که برای حل این معضل در کنار ایجاد بارانداز مقرر شده تعدادی خودروی برقی برای جابه‌جایی بار این واحدهای صنفی فعال شود.

برکچی گفت: اعتقاد داریم تا زمانی که سخت‌گیری ویژه‌ای برای خودروهای شخصی نداشته باشیم مردم به سمت حمل و نقل عمومی نخواهند آمد و مشکلات زیست محیطی را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه دومین مُد حمل و نقل عمومی شهر مشهد قطارشهری است، تصریح کرد: در حال حاضر روزانه ۱۲۰ هزار نفر با خط یک قطارشهری مشهد جابه‌جا می‌شوند لذا باتوجه به افزایش حضور زائران در نوروز مقرر شد تا در این روزها ساعت بهره‌برداری افزایش و از ۶ صبح تا ۲۳ سرویس‌دهی انجام شود؛ همچنین سرفاصله رسیدن قطار به ایستگاه از ۷ دقیقه به ۴ دقیقه خواهد رسید.

برکچی اضافه کرد: همچنین خط ۲ قطارشهری مشهد در حال حاضر از روزهای شنبه تا چهارشنبه و از ساعت ۶ صبح تا ۱۳ به شهروندان سرویس‌دهی می‌کند که در روزهای نوروز این سرویس‌دهی در طول هفته و از ساعت ۶ صبح تا ۱۵ خواهد بود؛ همچنین سرفاصله زمانی از ۲۰ دقیقه به ۱۰ دقیقه خواهد رسید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در زمینه زمان اتصال خط یک و ۲ قطارشهری گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی احداث ایستگاه‌های میدان سعدی و میدان دکتر شریعتی در خط ۲ قطارشهری مشهد به اتمام رسیده و در حال انجام تست خط هستیم لذا با تکمیل اقدامات ایمنی شاهد بازگشایی این ایستگاه‌ها و اتصال خط یک و ۲ خواهیم بود.

وی اضافه کرد: به دلیل اهمیت پروژه اتصال خط یک و ۲ قطارشهری علی‌رغم وجود محدودیت‌های اعتباری، شهرداری مشهد برای تکمیل این پروژه در بخش سیگنالینک و تکمیل ایستگاه‌ها، ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در ادامه بیان کرد: در حال حاضر ۱۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی زرد و ۲۵ هزار دستگاه تاکسی تحت پوشش در شهر مشهد فعال است.

برکچی در زمینه تعیین تکلیف وضعیت تاکسی‌های اینترنتی بیان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع لایحه تاکسی‌های اینترنتی به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده و برای بررسی‌های نهایی به استانداری ارسال شده است.

وی در ادامه به خدمت‌رسانی به مسافران در پایانه‌های مسافربری شهر مشهد گفت: پایانه امام رضا(ع) دومین پایانه بزرگ کشور است و بیشترین جابه‌جایی مسافر را در کشور دارد لذا پیش‌بینی لازم در این پایانه برای ارائه بسته‌های اطلاع‌رسانی ویژه زائران پیش‌بینی شده است.

معاون حمل و نقل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: همچنین طرح نظرسنجی در پایانه مسافربری مشهد در خصوص خدمات ارائه شده شهر مشهد همزمان با روزهای نوروز انجام می‌شود.

وی در زمینه کنترل ترافیک شهر مشهد تصریح کرد: در این راستا مرکز کنترل ترافیک از طریق دوربین‌های نظارت تصویری و ثبت تخلفات در ایام نوروز به صورت ویژه فعال است.در کنار آن ۵ دوربین ثبت تخلف به صورت سیار در اختیار پلیس راهور قرار داده شده تا به صورت ویژه شهر را رسد و با موارد تخلف برخورد کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد به محدوده طرح ترافیک شهر مشهد اشاره کرد و گفت: در برنامه سال آینده مقرر شده تا با تصویب شورای همتا به دلیل وجود مشکلات ترافیکی در سطح شهر مشهد محدوده طرح ترافیک مشهد افزایش پیدا کند اما در ایام نورزو به روال قبل برگردد.

وی اضافه کرد: همچنین با همکاری آستان قدس رضوی مقرر شد تا عید نوروز در محل خیابان فردوسی ۴ هکتار زمین با ظرفیت یک هزار خودرو به عنوان پارک‌سوار احداث شود تا شهروندان بتوانند پس از پارک خودروی خود با استفاده از مینی‌‌بوس‌های اتوبوسرانی به صورت مستقیم به حرم مطهر رضوی مراجعه کنند.

برکچی همچنین با بیان اینکه ساماندهی حمل و نقل بار یکی از مهم‌ترین موضوعات حمل و نقل و ترافیک است، گفت: در این راستا برای عید نوروز ۱۵ گشت در شهر مشهد به منظور نظارت بر حمل و نقل و بار شهری فعال خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − شش =

دکمه بازگشت به بالا