مشهد

از احداث ۴۶ فروشگاه شهرما تا اشتغال‌زایی برای ۷۱۰۰ نفر در مشهد

با احداث فروشگاه‌های شهرما، بازارهای میوه و تره‌بار، بازارهای سیار و کیوسک‌های مطبوعاتی برای ۷۱۱۶ نفر اشتغال‌زایی شده است.
در این اقدام برای ۶۲۰ نفر در فروشگاه‌های شهرما، ۱۶۶ نفر در بازارهای میوه، ۶۱۰۰ نفر در بازارهای سیار و ۲۳۰ نفر در کیوسک‌های مطبوعاتی اشتغال‌زایی شده است.
از احداث 46 فروشگاه شهرما تا اشتغال‌زایی برای 7100 نفر در مشهد

امروز که شهرها مملو از جمعیت شده و مردم بیشتری برای استفاده از امکانات بیشتری به شهرها کوچ کرده‌اند، مدیران شهری نیز با توجه و اهمیت دادن به این موضوع درصدد افزایش امکانات شهری برآمدند تا آرامش و آسایش توامان با هم در شهرها بروز پیدا کند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، امکانات شهری می‌تواند در بسیاری از موارد نمود پیدا کند، از حمل و نقل عمومی مناسب تا شریان‌ها، معابر، بازارهای مطلوب و در دسترس شهروندان همگی از جلوه‌های امکانات شهری محسوب می‌شود.
چندسالی است که مدیریت شهری در شهر مشهد با انجام اقدامات مختلفی توسعه شهر با تمام جوانب آن را مدنظر قرار داده که یکی از بخش‌های آن توسعه بازارها و فروشگاه‌های شهری است.
در این مسیر توجه به راحتی شهروندان در دسترسی به این فروشگاه‌ها، نزدیکی به محل زندگی، فضای مناسب، کالاهایی با قیمت و کیفیت مناسب برای خریدی مطمئن مدنظر قرار گرفته است.در حال حاضر ۴۶ فروشگاه ارزاق عمومی شهرما و بازار میوه در شهر مشهد احداث شده که در آن ارزاق و میوه‌ها با قیمتی مناسب‌تر ‌از دیگر فروشگاه‌ها و بعضی اوقات با تخفیف ویژه ارائه می‌شود.
فعالیت این فروشگاه‌ها در شهر مشهد سبب شده تا شهروندان کالاهای مایحتاج خود را از یک مکان خریداری کنند و به دنبال آن سفرهای درونشهری و ترافیک کاهش پیدا کند که مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد نیز دستیابی به این هدف را موفقیتی بزرگ می‌داند.
کیفیت و قیمت مناسب کالا درکنار خریدی آسان در فروشگاه‌های شهرداری
احمد محبی در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید: فروشگاه‌های شهرما شهرداری با هدف عرضه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب و در ادامه آن کاهش سفرهای دورنشهری و آلودگی هوا احداث شده است.

وی ادامه می‌دهد: در حال حاضر ۲۹ فروشگاه شهرما و ۱۷ فروشگاه میوه و تره‌بار در شهر مشهد احداث و در حال فعالیت است که از پراکندگی مطلوبی در سطح شهر برخوردار می‌باشد.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد بیان می‌کند: اما احداث هر فروشگاه در هر محله یکی از اهدافی بوده که در اولویت قرار گرفته که در راستای رسیدن به این هدف طی ۳ سال گذشته از تعداد عنوان شده، ۱۲ فروشگاه شهرما و ۴ فروشگاه میوه و تره‌بار در مشهد احداث شده است.
محبی می‌گوید: برخی از این فروشگاه‌های شهرما شامل شریعتی، عبدالمطلب، پنج تن، مهرآباد، فلسطین است.
وی به محصولات عرضه شده در فروشگاه‌های شهرما شهرداری اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: در حال حاضر در فروشگاه‌های شهرما هیچ کالای خارجی که مشابه داخلی داشته باشند به فروش نمی‌رسد و از طرفی برخی از محصولات نیز با برند شهرما به شهروندان عرضه می‌شود.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد می‌گوید: در کنار آن جشنواره‌های فروش محصولات در ماه رمضان با عنوان ضیافت، دهه کرامت، شب یلدا، نوروز و استقبال از مهر برگزار می‌شود؛ همچنین مراسم قرعه‌کشی نیز در این بازارها برگزار می‌شود.
محبی به دیگر امکانات فروشگاه‌های شهرما اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: برپایی غرفه محصولات نان رضوی، سبزی بسته بندی و پاک شده، توزیع پلاستیک‌های زیست تجزیه‌پذیر، احداث نانوایی در ۷ فروشگاه شهرما، اخذ مجوز و راه‌اندازی سالن قطعه‌بندی گوشت با برند شهرما، راه‌اندازی اتیکت‌های الکترونیکی بخشی از امکانات ارائه شده است.
راه‌اندازی ۲۳ بازار سیار در شهر مشهد
وی در ادامه در خصوص راه‌اندازی بازارهای سیار در شهر مشهد بیان می‌کند: در حال حاضر ۲۳ بازار سیار شامل ۱۲ روزبازار، ۳ شب بازار، ۲ عصر بازار و ۴ جمعه‌بازار در شهر مشهد فعال شده است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد تصریح می‌کند: جمعه‌بازار خودرو، کتاب، میدان مادر و مهرآباد در حال حاضر پذیرای شهروندان است.
محبی می‌گوید: این بازارهای سیار برای اشتغال‌زایی افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، زنان سرپرست خانوار و عرضه تولیدات داخلی راه‌اندازی شده است.
وی در ادامه به راه‌اندازی بازارهای مختلف در بازار خودروی شهرما مجیدیه خبر می‌دهد و تصریح می‌کند: این بازار در مساحت ۲۵ هکتار در بولوار مجیدیه احداث شده که در کنار اینکه ظرفیت ۴۰۰۰ خودرو برای خرید و فروش را دارد، پنجشنبه بازار خودروهای آفرود، قدیمی و آنتیک و چهارشنبه بازار کالاهای مستعمل و نو نیز در آن برگزار می‌شود.
اشتغال‌زایی برای ۷۱۱۶ نفر در بازارهای شهرداری
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد به اشتغال‌زایی طرح‌ها و پروژه‌های این سازمان اشاره می‌کند و می‌گوید: با احداث فروشگاه‌های شهرما، بازارهای میوه و تره‌بار، بازارهای سیار و کیوسک‌های مطبوعاتی برای ۷۱۱۶ نفر اشتغال‌زایی شده است.

محبی عنوان می‌کند: در این اقدام برای ۶۲۰ نفر در فروشگاه‌های شهرما، ۱۶۶ نفر در بازارهای میوه، ۶۱۰۰ نفر در بازارهای سیار و ۲۳۰ نفر در کیوسک‌های مطبوعاتی اشتغال‌زایی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =

دکمه بازگشت به بالا