مشهد

استاندار خراسان‌رضوی: ساخت ۱۰ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در حاشیه شهر مشهد آغاز شده است

استاندار خراسان‌رضوی: ساخت 10 هزار و 800 واحد مسکونی در حاشیه شهر مشهد آغاز شده است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، علیرضا رزم‌حسینی ظهر امروز در حاشیه نشست‌خبری با اصحاب رسانه استان خراسان‌رضوی اظهار داشت: سعی کرده‌ایم در تعامل با معترضین و تشکل‌ها، مشکلات آنها را برطرف کنیم و در نتیجه آن برگزاری تجمعات مردمی امسال نسبت به سال قبل کاهش چشمگیری داشته است. 

وی با بیان اینکه به دنبال عقلانیت سیاسی هستیم نه آرامش سیاسی افزود: اگر فعالان سیاسی از خودگذشتگی داشته باشند، منشور همدلی استان را تهیه خواهیم کرد تا محوریت کار در حوزه سیاسی باشد.

استاندار خراسان رضوی گفت: به منظور جلب مشارکت فعالان سیاسی در اداره استان، با همه گروه‌های سیاسی دارای مجوز رسمی تعامل و همکاری داریم و در این رابطه از کارشناسان با گرایش‌های سیاسی اصلاح‌طلبی، اصولگرایی و اعتدالی برای حضور در جلسات مشورتی حوزه اقتصادی و سیاسی دعوت شده است.

رزم حسینی در ادامه به مباحث مطرح شده در نشست اخیر استانداران استان‌های خراسان با رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت: در این جلسه به صورت جداگانه گزارش‌هایی از برنامه‌های توسعه هر سه استان ارائه و مشکلات موجود در روند اجرای طرح‌های توسعه‌ای با آقای ‌روحانی در میان گذاشته شد. 

وی با اشاره به موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد تداوم نشست‌های مشترک با استانداران خاطرنشان کرد: در این جلسه درخواست احیای کارگروه ملی زیارت را مطرح کردم که مورد موافقت آقای دکتر روحانی قرار گرفت و مقرر شد جلسات این کارگروه به صورت مستمر به ریاست رئیس دفتر رئیس جمهور تشکیل شود. 

وی ادامه داد: دبیرخانه دائمی کارگروه ملی زیارت در مشهد قرار دارد و با توجه به موافقت رئیس‌جمهور با تشکیل این کارگروه، برنامه‌ریزی خواهیم کرد که در اولین فرصت، جلسه آن با حضور اعضا و به ریاست رئیس دفتر رئیس‌جمهور برگزار شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: مشهد یک شهر ملی است و هرگونه تصمیمی برای توسعه زیرساخت‌های این کلانشهر و رفع مشکلات پیش روی خدمت‌رسانی شایسته به زائران و مجاوران بارگاه منور امام رضا(ع) باید در سطح ملی گرفته شود.

رزم حسینی با بیان اینکه خراسان رضوی در حوزه امنیتی وضعیت خوبی دارد، اظهار داشت: در ارتباط با وضعیت مرزهای استان گزارشی خدمت آقای رئیس‌جمهور ارائه کردم؛ خراسان رضوی ۸۲۲ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای همسایه دارد و با توجه به فعال شدن پاسگاه‌های مرزی، امنیت مطلوبی در مرزها برقرار است.

وی گفت: پیش از این اتباع خارجی برای دریافت تابعیت ایرانی باید سرمایه‌گذاری در داخل کشور انجام می‌دادند اما اخیراً به‌دنبال پیشنهاد مطرح شده در سفر اخیر رئیس‌جمهور به مشهد، هیئت وزیران با اعطای تابعیت به فعالان اقتصادی خارجی که ۲۵۰ هزار دلار سپرده‌گذاری در بانک‌های داخلی انجام دهند، موافقت کرد.

استاندار خراسان رضوی درباره طرح بازآفرینی حاشیه شهر مشهد و برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در این زمینه گفت: تاکنون ساخت ۱۰ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در بافت حاشیه شهر آغاز شده و اخیرا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم برای ساخت ۵ هزار واحد مسکونی اعلام آمادگی کرد و علاوه بر این، تا یک ماه آینده بیش از ۲۰ دفتر تسهیلگری نیز در مناطق حاشیه ای مشهد افتتاح خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 9 =

دکمه بازگشت به بالا