مشهد

استخرهای سرپوشیده با مجوز ادارات ورزش و جوانان می‌توانند در شرایط خاص فعال شوند

رییس هیأت شنا، شیرجه و واترپلو خراسان رضوی گفت: بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد استخرهای سرپوشیده‌ای که از ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها مجوز دارند با شرایط خاصی مانند رعایت فاصله دو و نیم متری می‌توانند فعال شوند.

 

مجید مشتاق عشق در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در مشهد ضمن تشکر از عوامل کنترل کننده سیر صعودی کرونا در مشهد و تبدیل آن به سیر نزولی، اظهار کرد: حدود ۱۰ ماه است که استخرها تعطیل است و ما به عنوان پایگاه تیم ملی شنا و واترپلو در کشور و داشتن شناگران المپیکی و پارالمپیکی بسیار تلاش کردیم که جواز بازگشایی استخر تمرینی را کسب کنیم.

رییس هیأت شنا، شیرجه و واترپلو خراسان رضوی، ادامه داد: حدود دو هفته پیش فدراسیون از مدیر کل ورزش و جوانان استان خواست که با رعایت پروتکل‌ها یک استخر را برای اعضا تیم ملی بازگشایی کنند و ما نیز توانستیم مجوز یک استخر را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کمتر از ۱۵ نفر از دانشگاه علوم پزشکی بگیریم.

وی افزود: پیگیر مطالبه مدیران و ناجیان غریق که تعدادشان کم نیست و ضربه سختی هم خوردند، مبنی بر بازگشایی بخش عمومی استخرها بودیم و نامه‌ای چند روز پیش به دانشکده علوم پزشکی مشهد زدیم، آنها نیز با درک شرایط اجازه فعالیت استخرهای سرپوشیده در شهرهای با وضعیت زرد را صادر کرد.

مشتاق با تاکید براینکه این ابلاغیه فقط مخصوص استخرهایی است که از ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها مجوز دارند، متذکر شد: از مردم عزیز خواهش می‌کنم که به استخرهای دارای مجوز رجوع کنند چرا که این استخرها بازدید شده و آب آن‌ها در روز ۴ تا ۶ مرتبه چک می‌شود.

رییس هیأت شنا، شیرجه و واترپلو خراسان رضوی در رابطه با شرایط استفاده از استخرها عنوان کرد: استخر ها باید با ۵۰ درصد ظرفیت و مساحت دو و نیم متر برای هر فرد فعالیت کنند، مثلا استخر ۲۵ در ۱۲ و نیم متر مشخص شده است که ۸۰ نفر می‌توانند استفاده کنند و ناجیان هم بر مبنای آن ابعاد مشخص است،  این شرایط بدون سونا جکوزی بوده و باید تب سنج، مواد ضدعفونی و تهویه اعمال شود که مشکلی رخ ندهد.

وی درباره برگزاری لیگ شنا توضیح داد: بچه‌ها را مجدد به تمرین بازگرداندیم و تمریناتشان را انجام می‌دهند ما سینا غلامپور را داریم که امید ما برای مدال و مستعد کسب سهمیه المپیک نیز است، اگر کسی سهمیه المپیک بگیرد ۲۰۰ میلیون به او از سمت اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری (هر کدام ۱۰۰ میلیون) داده می‌شود.

مشتاق تکمیل کرد: ما آمادگی داریم در لیگ شرکت کنیم، در آخر اسفند احتمالا اگر استخرها همچنان باز باشد جام قهرمانی شنای بانوان کشور را در اصفهان خواهیم داشت و اولین مرحله لیگ برتر آقایان نیز ۲۰ و ۲۱ اسفند ماه شروع می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا