مشهد

استفاده از ظرفیت صنایع دستی خراسان رضوی در اجرای طرح ملی نوروزگاه

خبرگزاری فارس: استفاده از ظرفیت صنایع دستی خراسان رضوی در اجرای طرح ملی نوروزگاه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: صنایع دستی و هنرهای سنتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار و حایز اهمیت فراوان بوده بنابراین توجه به آنها در دستور کار طرح ملی نوروزگاه در مشهد و نیشابور قرار گرفته است.

 مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: در برنامه‌ریزی به عمل آمده بنا داریم بخشی از نوروز بازارها را به موضوع صنایع دستی و هنرهای سنتی مرتبط با نوروز اختصاص دهیم.

وی اضافه کرد: با این رویداد فرهنگی تلاش خواهیم کرد بخشی از هنرهای صنعت گران صنایع دستی را به عنوان تحفه و هدایای نوروزی به خانه مردم ،شهروندان و زائران برده و با تمهیدات انجام شده در ارتقای فرهنگ استفاده از صنایع دستی اهتمام بیشتری داشته باشیم.

وی در ادامه از عموم مردم و علاقمندان هنر این مرز و بوم دعوت کرد تا با حضور در بازارچه‌های نورزی که در قالب طرح ملی نوروز بازار در سطح شهرهای مشهد و نیشابور شکل خواهد گرفت با خرید آثار هنری علاوه بر کمک به رشد و ماندگاری صنایع دستی و استفاده از این هنر اصیل اسلامی و ایرانی، باعث تعالی روح و هنر اصیل در میان خانواده‌های خود بوده و در کنار سفره‌های هفت سین از جاذبه هنرهای سنتی و صنایع دستی نیز بهره‌مند شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − دو =

دکمه بازگشت به بالا