مشهد

استفاده از گیاهان با نیاز آبی کم در فضای سبز مشهد

استفاده از گیاهان با نیاز آبی کم در فضای سبز مشهد

مدیر فضای سبز شهرداری مشهد گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده استفاده از گیاهان با نیاز آبی کم در دستور کار شهرداری مشهد قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی یعقوبی صبح پنجشنبه در گفتگو با رادیو مشهد اظهار کرد: کمبود آب در مشهد باعث شده تا در طرح‌های توسعه فضاهای سبز این شهر به تغییرات اقلیمی و آب و هوایی توجه ویژه‌ای داشته باشیم  و بر همین اساس به سمت استفاده از گونه‌های کم مصرف آب در فضاهای سبز برویم.

وی افزود: تلاش شده در فضای سبز مشهد از از گیاهانی که نیاز کمتری به آب دارند به جای چمن استفاده شود تا کمبود آب مشکلی را ایجاد نکند.

مدیر فضای سبز شهرداری مشهد  بیان کرد: به منظور تامین آب مورد نیاز فضای سبز استفاده از پساب فاضلاب در دستور کار قرار گرفت و در این راستا احداث ۱۵تصفیه خانه فاضلاب محلی تصویب شد که امیدواریم ۲ تصفیه خانه تا پایان سال به بهره برداری برسد.

یعقوبی خاطرنشان کرد: در راستای توسعه فضای سبز مشهد ۲۰ پروژه با هزینه بیش از ۳۰ میلیارد تومانی اجرا و آماده بهره ‍‌برداری است که با بهره‌برداری از آنها حدود ۳۱هکتار به فضای سبز شهر افزوده خواهد شد. همچنین تعداد دیگری پروژه مربوط به فضای سبز در حال اجرا است که به صورت میانگین تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم تا پایان شهریور ماه ۸ پروژه بزرگ فضای سبز را با وسعت ۱۱ هکتار را به بهره‌برداری برسانیم که ۷۰درصد از این پروژه‌ها در مناطق کم برخوردار مشهد قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

دکمه بازگشت به بالا