مشهد

اصل ماجرای مرگ مرد جوان در شهرک حجت مشهد/ اختلاف خانوادگی و درگیری مرد ۳۰ ساله با خانواده همسر سابقش و اهالی محل‌

فرمانده انتظامی خراسان رضوی از تحقیقات ویژه پیرامون مرگ مرد جوانی خبر داد که خانواده همسرسابقش در تماس با فوریت های پلیسی ۱۱۰ به خاطر اختلاف های خانوادگی و درگیری در خواست کمک داشتند.

به گزارش خبر‌گزاری تسنیم از مشهد مقدس، در پی تماس تلفنی  با فوریت های پلیسی ۱۱۰مبنی بر درگیری مرد جوان با خانواده همسر سابقش و همچنین درگیری با اهالی محل  همراه با  تخریب وسایل آنها و  درخواست پی گیری فوری موضوع، گشت کلانتری “کاظم آباد” مشهد در محل حاضر می شود.

پس از اعلام گزارش مرگ این  مرد جوان  و انتشار تصاویری از زمان دستگیری این فرد با ادعای مسمومیت بر اثر اسپری فلفل در شبکه های معاند، در همان دقایق اولیه و قبل از انتشار تصاویر مربوط به این واقعه از رسانه ها، فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی دستور ویژه ای به رئیس بازرسی پلیس استان برای پی گیری سریع پرونده  و روشن شدن چرایی و علت آن صادر و تحقیقات با احضار مامور انتظامی آغاز شد.

سردار ‌محمد کاظم تقوی‌ با  اشاره به این مطلب که مرد جوان دارای سوابق متعدد نگهداری حشیش و هروئین در سال ۹۳، سرقت ادوات کشاورزی و سرقت گوشی تلفن همراه در سال ۹۷ و  سرقت احشام  وسرقت لوازم خانه و سرقت از باغ در سال ۹۸ بوده، گفت: پلیس مقید به اخلاق مداری و قانون محوری است و احقاق حقوق شهروندان را وظیفه و تکلیف خود می داند.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: مامور کلانتری توسط بازرسی استان احضار  و تحقیقات از وی آغاز شده که  نتایج بررسی‌های پلیسی  متعاقبا اعلام خواهد شد.

ورود دادستان نظامی ‌خراسان رضوی به مرگ یک جوان در جریان دستگیری‌

دادستان نظامی ‌خراسان رضوی اعلام کرد که پرونده‌ای در دادسرای نظامی درخصوص مرگ یک جوان در جریان دستگیری توسط مأموران نیروی انتظامی تشکیل شده است.

مهدی اخلاقی دادستان نظامی استان در این ارتباط گفت: پرونده‌ای در این ارتباط در دادسرای نظامی خراسان رضوی تشکیل شده و خانواده متوفی نیز شکایت خود را به این دادسرا اعلام کرده اند.

وی افزود: معاون دادستان نظامی خراسان رضوی با حضور در پزشکی قانونی پس از کالبدشکافی، دستور نمونه برداری از ریه و بررسی تأثیر اسپری بر مرگ متوفی را صادر کرده است.

دادستان نظامی استان خراسان رضوی تصریح کرد: پرونده به شعبه بازپرسی دادسرای نظامی خراسان رضوی ارجاع و موضوع در ۸ بند به ضابطان قضایی ارجاع شده تا در اسرع وقت، این واقعه را بررسی و گزارش کنند.

بررسی ابعاد پرونده مرگ مرد جوان توسط بازپرس ویژه قتل مشهد

قاضی علی‌اکبر احمدنژاد بازپرس ویژه قتل مشهد ابعاد مختلف پرونده مهرداد سپهری را در مشهد مورد بررسی قرار داد و با اشاره به ابعاد فوت مهرداد سپهری اظهار داشت: هنوز علت مرگ این فرد مشخص نیست و پزشکی قانونی باید علت را مشخص کند.

بازپرس ویژه قتل مشهد ادامه داد: خانواده این فرد مدعی کتک‌‌کاری هستند و این آثار به ویژه در ناحیه گردن متوفی دیده شده اما علت اصلی مرگ را باید پزشکی قانونی مشخص کند و تحقیقاتی نیز در دادسرای نظامی باید صورت گیرد.

احمدنژاد تصریح کرد: استفاده از شوکر نمی‌تواند عامل قتل باشد و اتفاقی اگر رخ داده باشد مربوط به بعد از این مورد است و باید روی آن کار کرد زیرا شوکر عمدتا برای ترساندن و ساکت کردن است و البته که نباید هم از شوکر استفاده می‌شد و بیشتر باید به زمان انتقال فرد تحقیق صورت گیرد.

‌وی ادامه داد: رفتار فرد در تحریک پلیس بی‌تاثیر نبوده و کسبه محل نیز فحاشی را تائید می‌کنند اما این توجیه‌کننده برای پلیس نیست و در این میان آنچه برای ما مهم است بررسی و دستیابی به علت مرگ بوده و این مهم نیازمند تحقیق میدانی است و ممکن است پروسه دو تا سه ماه طول بکشد و براساس فوریت ممکن است زودتر نیز دنبال و به نتیجه برسد.

بازپرس ویژه قتل مشهد تاکید کرد: اکنون در این شرایط نمی‌شود از رفتار فرد صحبت کرد زیرا باید قانون‌مدارتر و خویشتن‌دارتر برخورد کرد و وقتی پلیس وارد قضیه می‌شود باید با سعه صدر بیشتری برخورد کند. خانواده نیز مدعی کتک‌کاری هستند و البته اینها توجیه رفتار پلیس نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − دو =

دکمه بازگشت به بالا