مشهد

اضافه شدن 37 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی مشهد

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد از اضافه شدن 37 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی مشهد خبر داد و گفت: مشکلی برای تأمین سوخت اتوبوس‌ها در مشهد وجود ندارد.

خبرگزاری فارس: اضافه شدن 37 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی مشهد/مشکلی برای تأمین سوخت اتوبوس‌ها وجود ندارد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی اصغر نیشابوری ظهر امروز در سالن اجتماعات سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه اتوبوس‌ها درون شهری سهم قابل توجهی در حمل و نقل عمومی مشهد دارند اظهار کرد: سازمان اتوبوسرانی حدود دو هزار اتوبوس و مینی بوس دارد که از این تعداد حدود هزار و 800 دستگاه اتوبوس به حمل مسافران می‌پردازند و مابقی توسط مینی‌بوس‌ها انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد با ابراز نگرانی نسبت به 23 درصدی استفاده مردم مشهد از اتوبوس بیان کرد: اگر شهروندان از اتوبوس‌ها بیشتر استفاده کنند مشکلاتی مانند ترافیک و آلودگی هوا که امروز بزرگ‌ترین معضل کلان شهرهایی از جمله مشهد است کاهش پیدا می کند.

وی، صرفه‌جویی در انرژی و کاهش هزینه‌ها را از مهم‌ترین ویژگی‌های استفاده از اتوبوس دانست و افزود: متاسفانه ظرفیت اتوبوس‌ها در بسیاری از مناطق مشهد به خوبی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

نیشابوری با اشاره به اینکه میانگین جابجایی مسافر در اتوبوس 500 تا 550 نفر محاسبه شده است گفت: این امر در حالی است که اتوبوس های مشهد ظرفیت جابجایی هزار مسافر را به صورت روزانه دارند.

850 دستگاه اتوبوس مورد معاینه فنی قرار گرفتند

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد با تاکید بر اینکه معاینه فنی و آنالیز روغن و سوخت اتوبوس‌ها در دستور کار این سازمان قرار دارد خاطرنشان کرد: اخیرا 850 اتوبوس مورد معاینه قرار گرفتند که کمتر از دو درصد آنها دارای مشکلاتی از جمله دودزایی بود و علاوه بر این تجهیزات گرمایشی و سرمایشی اتوبوس‌ها نیز تجهیز شد تا خدمات بهتری در اختیار مسافران قرار گیرد.

نیشابوری ادامه داد: با توجه به اینکه هر اتوبوس پس از 8 سال فرسوده می‌شود بنابراین باید 250 اتوبوس برای جلوگیری از فرسودگی بیشتر و حفظ مدت 8 سال فرسودگی به ناوگان اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه شود که امسال بر اساس همکاری دولت قرار است 33 دستگاه اتوبوس جدید همزمان با دهه فجر، 200 دستگاه اتوبوس اضافه شود.

وی با اشاره به اینکه 187 اتوبوس فرسوده در سال جاری از ناوگان اتوبوس رانی مشهد خارج شده است تاکید کرد: 100 دستگاه اتوبوس بی.آر.تی در قالب مسیر سه به مشهد اضافه شده که پس از انجام طرح پیوست مطالعاتی فرهنگی اجتماعی آن شرایط ساخت مسیر بی.آر.تی نیز فراهم می شود.

برگزاری 97 ساعت دوره آموزشی ویژه رانندگان اتوبوس

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد از برگزاری 97 ساعت دوره آموزشی ویژه رانندگان اتوبوس خبر داد و افزود: قرار است در تمام ایستگاه‌های اتوبوس دستگاه وایفا نصب شود و در آینده ای نزدیک شهروندان می‌توانند از طریق ارسال پیام به سامانه 30008888 تمام اطلاعات مربوط به خطوط اتوبوسرانی مورد نظر خود را مطلع شوند.

نیشابوری اضافه کرد: 40 میلیارد تومان اعتبار برای خرید تعدادی اتوبوس جدید از طریق دولت به سازمان اتوبوسرانی مشهد تعلق گرفته است که از این میزان تاکنون 5 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه اعتقادی به دریافت هزینه نقدی در قالب پرداخت بهای خدمات از شهروندان نداریم گفت: امیدواریم مردم به نحوه کنترل شارژ من کارت‌های خود اقدامات لازم را انجام دهند تا رانندگان مجبور به دریافت هزینه نقدی از آنها نشوند گرچه از یک ماه گذشته در راستای اطلاع رسانی شهروندان از دریافت مبلغ نقدی 500 تومان در اتوبوس‌ها که از تاریخ 17 بهمن اجرایی می‌شود، از روزهای گذشته این امر صورت گرفته است.

نیشابوری در ارتباط با خسارت ناشی از عدم استفاده شهروندان از من کارت به سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد بیان کرد: آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد اما خسارت وارده قطعا سنگین است چراکه دولت، شهرداری و شهروندان هر کدام یک سوم بهای خدمات را می‌پردازند که در صورت عدم استفاده از من کارت، هزینه‌های دولت و شهرداری افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مشکلی برای تامین سوخت اتوبوس‌های مشهد وجود ندارد تاکید کرد: سه جایگاه سوخت اختصاصی سازمان اتوبوسرانی در مشهد وجود دارد و علاوه بر این 26 درصد از اتوبوس‌ها گازسوز هستند.

مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد بیان کرد: دولت 50 میلیارد تومان اعتبار ویژه بهای خدمات اتوبوس‌های مشهد به عنوان سهم یک سوم خود اختصاص داده است.

نیشابوری یادآور شد: 14 پایانه اتوبوس در مشهد فعال شده و امیدواریم با دریافت زمینی مناسب در میدان شهید کاوه مشهد بتوانیم در راستای تسهیل خدمات به شهروندان در این مسیر نیز یک پایانه بسازیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 10 =

دکمه بازگشت به بالا