ورزش

اعزام نماینده خراسان رضوی برای صعود به قله اورست در سال ۹۶

اورست

رئیس هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی خراسان رضوی از اعزام نماینده استان در اردیبهشت ماه سال آینده جهت صعود به قله اورست خبرداد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس،مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی اظهار داشت: پیست اسکی شیرباد توان برگزاری مسابقات کشوری در ابعاد مختلف را دارد اما باید در جهت توسعه و تجهیز آن اقداماتی صورت بگیرد.

کوروش صبوریان در حاشیه بازدید از مجموعه ورزشی و تفریحی پیست اسکی شیرباد افزود:این پیست یکی از جاذبه های دیدنی است که در این منطقه تجهیز شده و امکانات بسیار خوبی دارد.امیدواریم سرمایه گذار این مجموعه برنامه ریزی بیشتری برای توسعه پیست اسکی شیرباد انجام دهد تا در آینده شاهد برپایی مسابقات کشوری و متنوع اسکی در آن باشیم.

سهولت دسترسی به پیست اسکی شیرباد فراهم می‌شود

استاندار خراسان رضوی گفت:نیاز است که به معرفی بیشتر پیست اسکی شیرباد پرداخته شود.

علیرضا رشیدیان در حاشیه بازدید از مجموعه ورزشی و تفریحی پیست اسکی شیرباد افزود: پیست اسکی شیرباد توان میزبانی از گروه‌های مختلف ورزشی را دارد،بنابراین می‌توان تورهای کوه نوردی و اسکی را در طول سال برگزار کرد و شاهد حضورعلاقمندان زیادی بود.

رشیدیان افزود: از پیست اسکی شیرباد تا روستای دولت آباد 18 کیلومتر مسیرخاکی وجود دارد که باید گفت مسیر مناسبی نیست،طبق صحبت‌های انجام شده بنا شد درباره بررسی و سهولت دسترسی این راه تا پیست اقداماتی صورت بگیرد.

همایش بزرگ پیاده روی بانوان شهرستان تربت حیدریه برگزار شد

همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش همایش بزرگ پیاده روی با شعار ورزش، سلامت بانوان، ورزش شهروندی و محیط زیست پاک برگزار شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه با اشاره به اینکه بانوان درعرصه‌های گوناگون ورزش باید حضور حداکثری داشته باشندافزود: هرچه شمار بانوان به عنوان مادران حال و آینده جامعه ما در حوزه ورزش پررنگ‌تر باشد سلامت و نشاط اجتماعی جامعه بیشترخواهد بود.

سید حمیدرضا امینی گفت:همایش بزرگ پیاده روی با شعار ورزش،سلامت بانوان،ورزش شهروندی و محیط زیست پاک با حضور بیش از هزار نفر از بانوان باشگاه‌های ورزشی ،ادارات، نهادها،دانشگاه‌ها و مدارس این شهرستان به مسافت 4کیلومتر از مقابل پارک کاشانی به سمت بوستان پیشکوه این شهرستان برگزار شد.

همایش کوهپیمایی مدیران استان در پیست اسکی شیرباد برگزار شد

همزمان با هفته تربیت بدنی همایش کوهپیمایی مدیران خراسان رضوی در مجموعه ورزشی تفریحی پیست اسکی شیرباد برگزار شد.

صبح امروز همایش کوهپیمایی و پیاده روی مدیران استان با حضور مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی،استاندارخراسان رضوی،معاونین استاندار، فرمانداران مشهد و چناران و جمعی دیگر از مدیران استان در مجموعه ورزشی تفریحی پیست اسکی شیرباد برگزار شد.

گفتنی است پیست اسکی شیرباد استان خراسان رضوی اولین و تنها پیست اسکی در منطقه شرق کشور است.این پیست اسکی دارای مساحتی در حدود 50 هکتار و در ارتفاع 2هزار و نهصد متری ساخته شده است.

تیم دوو میدانی بانوان معلول و جانباز خراسان رضوی نایب قهرمان کشور شد

تیم بزرگسال دوومیدانی بانوان معلول و جانباز استان در بین 28 استان حاضر در مسابقات قهرمانی کشور مقام دوم را کسب کرد و نایب قهرمان شد.

تیم دوومیدانی بانوان جانباز و معلول خراسان رضوی بعد از رقابت تنگاتنگ توانست مقام دوم کشوری را کسب کند گفتنی است تیم خوزستان اول و تیم یزد مقام سوم مسابقات را کسب کردند.

برگزاری 400 برنامه ورزشی در سراسر استان در هفته تربیت بدنی

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت:همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش 400 برنامه ورزشی در سراسر استان در قالب همایش‌ها،مسابقات و گردهمایی های متفاوت برگزار شد.

هوشنگ ولی پور در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه ورزش و جوانان استان ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش اظهار داشت:دراین هفته 400 برنامه ورزشی در سراسر استان برگزار خواهد شد.

وی افزود:این برنامه‌ها شامل همایش‌ها،مسابقات و گردهمایی‌های متفاوت است با این نگرش که نمایشگاه ورزش و جوانان استان با مشارکت کلیه هیئت‌های ورزشی استان وسازمان‌های مردم نهاد در محل مجموعه ورزشی شهید بهشتی مشهد افتتاح شد.

ولی پور عنوان کرد:اینگونه نمایشگاه‌ها با هدف ترویج و فرهنگ سازی ورزش در بین عموم مردم برپا می‌شود،با این نگرش هیئت‌های ورزشی استان عملکرد یک ساله خود را در این نمایشگاه به مردم معرفی می‌کنند.

معرفی رشته رزمی پر طرفدار جودو در نمایشگاه ورزش و جوانان

رییس هیئت جودو و کوراش خراسان رضوی از معرفی این رشته رزمی به همراه دستاوردها و توانمندی‌های این هیئت در نمایشگاه ورزش و جوانان خبر داد.

حسین محمودی اظهار داشت: غرفه هیئت جودو و کوراش استان همه روز تا  دوم آبان ماه از ساعت 16 الی 20 در این نمایشگاه پذیرای علاقه مندان به این رشته پر افتخار رزمی استان خواهد بود.

وی افزود: دستاوردها، افتخارات و توانمندی های هیات به همراه آلبوم‌های عکس و توضیحاتی از تاریخچه جودو استان در این غرفه به نمایش گذاشته شده است.

ساماندهی بیش از 3 هزار ورزشکار در قوچان

 رییس اداره ورزش و جوانان قوچان از ساماندهی 3 هزار ورزشکار این شهرستان خبر داد.

سروش پور آزاد در دیدار رؤسای هیئت‌های ورزشی قوچان با امام‌جمعه این شهرستان به مناسبت هفته تربیت‌بدنی و ورزش، اظهار داشت:این هفته بهترین زمان برای بازتاب فعالیت‌های 33 هیئت ورزشی در این شهرستان به شمار می‌آید.

وی از ایجاد نخستین ستاد ساماندهی جوانان در این شهرستان طی 15 روز آینده خبر داد و افزود: شورای ورزش و جوانان قوچان نیز ماهیانه جلساتی را برگزار خواهد کرد اما مهم‌ترین اصل حمایت مسؤولان و هماهنگی میان دستگاه‌هااست تا پشتوانه قوی برای حوزه ورزش ایجاد شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان قوچان با اشاره به این مطلب که عمده مشکلات شهرستان در حوزه ورزش و جوانان ریشه‌یابی شده عنوان کرد: هفته‌ای چهار اعزام از سطح شهرستان برای مسابقات استانی صورت می‌گیرد اما به دلیل نبود وسیله نقلیه مناسب 70 درصد هزینه‌ها به راه اختصاص پیدا می‌کند.

پور آزاد با اشاره به ساماندهی 3 هزار و 300 ورزشکار دارای بیمه ورزشی در قوچان، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال بیش از 4 هزار ورزشکار در این شهرستان ساماندهی شوند که بیشتر آن‌ها را قشر جوان تشکیل می‌دهند و توجه به این قشر در حوزه ورزش جزء اولویت‌ها است.

تیم دوومیدانی جانبازان و معلولین استان راهی مسابقات قهرمانی کشور شد

 تیم دوومیدانی جانبازان و معلولین استان جهت حضور در مسابقات قهرمانی کشور بانوان عازم تهران شد.

این مسابقات 27 و 28 مهرماه امسال در مجموعه ورزشی آفتاب برگزار شد،گفتنی است تیم دوومیدانی جانبازان و معلولین استان در دوره قبل قهرمان مسابقات کشوری شد.

ربابه قدسی،شهین کابلی،مکرم قربانی،بهاره خدابخشی و معصومه خوجانی به عنوان ورزشکار،فاطمه صوفی به عنوان مربی،هانیه امانی به عنوان سرمربی و عاملی سرپرست این تیم در مسابقات خواهند بود.

اعزام نماینده استان جهت صعود به قله اورست در سال 96

 رییس هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی خراسان رضوی از اعزام نماینده استان در اردیبهشت ماه سال آینده جهت صعود به قله اورست خبرداد.

احمد زحمتکش اظهارداشت: هیئت استان بیش از 70 سال سابقه فعالیت جدی به همراه ارایه کارنامه درخشانی دارد.یکی از اهدافی که هیئت استان آن را دنبال می‌کند پیوند دادن بین پیشکسوتان و جوانان این رشته ورزشی در استان است.

وی افزود: در 6 ماهه سال جاری توانسته‌ایم در بحث آموزش مقام سوم کشور را به خود اختصاص دهیم.از 100 هزار نفری که بنا بوده است در سال جاری به کوه پیمایی بپردازند تعداد 45 هزار نفر تاکنون اعزام شده اند.ضمن اینکه در اردیبهشت ماه سال آینده نماینده فتح قله اورست خواهد داشت که در زمان مشخص شده این صعود انجام خواهد شد.

رییس هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی خراسان رضوی با اشاره به حضور سنگ نوردان این هیئت در مسابقات کشوری با قالب نونهالان و نوجوانان عنوان کرد:نونهالان و نوجوانان در مسابقات قهرمانی سنگ نوری آسیا که مهرماه سال جاری در تهران برگزار شد توانستند از 20 مدال تعلق گرفته به کاروان ایران 11 مدال رنگارنگ را از آن خود کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا