ایران

افزایش چشمگیر نام نویسی در سامانه سماح

خبرگزاری فارس: افزایش چشمگیر نام نویسی در سامانه سماح/ توصیه به زائران برای نام نویسی کاروانی/ رونوشت مانیفست‌های با مهر کنسولگری معتبر است

معاون سازمان حج و زیارت گفت: با هماهنگی به عمل آمده با عراق کپی از مانیفست که ممهور به مهر کنسولگری این کشور در ایران است در صورتی هم که افراد از یکدیگر جدا شوند، معتبر است.

 

حمید محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، درباره آمار ثبت‌نام زائران در سامانه سماح گفت: آمار ثبت‌نام در این سامانه به بیش از 400 هزار نفر رسیده ضمن اینکه این روند شتاب بیشتری گرفته به طوری که تنها روز گذشته 20 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: 12 مرکز برای صدور روادید به همراه سفارت عراق در تهران و سرکنسولگری‌های این کشور در مشهد، کرمانشاه و اهواز روادید را صادر می‌کنند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

محمدی تصریح کرد: مراکز صدور روادید در شهرهای کرج، ورامین، رشت، ساری، تبریز، قم، اصفهان، شیراز، کرمان، آبادان، سوسنگرد و ایلام قرار دارند.

معاون سازمان حج و زیارت تصریح کرد: هزینه صدور روادید اربعین 40 دلار است و زوار ایرانی می‌توانند 20 روز در عراق اقامت داشته باشند.

وی اظهار امیدواری کرد که طبق یادداشت تفاهم و توافقی که بین ایران و عراق در زمینه نقشه راه چگونگی همکاری در برگزاری مراسم اربعین منعقد شده همه زائران ایرانی باید در زمان‌بندی مناسب و مشخص روادید خود را دریافت کنند.

محمدی اظهار داشت: خروج از مرز ایران تنها با گذرنامه امکان‌پذیر است و ورود به عراق هم ویزا می‌خواهد لذا امکان عبور بدون این مدارک میسر نیست ضمن اینکه سامانه سماح زمینه مناسبی را برای دریافت اطمینان‌بخش ویزای اربعین در زمان‌بندی مطلوب در اختیار عموم قرار داده و برای خروج از مرزها نیز زمان‌بندی دقیقی نیز صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: همه برآوردها و پیش‌بینی‌های ما نشان دهنده حضور بیش از 2 میلیون زائر ایرانی در اربعین است.

معاون سازمان حج و زیارت توصیه کرد که بهتر است زائران ایرانی در سامانه سماح به صورت کاروانی ثبت‌نام کرده تا به عراق اعزام شوند چرا که با این کار سهولت بهتری در زمینه صدور روادید به صورت مانیفست وجود دارد ضمن اینکه با هماهنگی به عمل آمده با عراق کپی از مانیفست که ممهور به مهر کنسولگری این کشور در ایران است نیز در صورتی که افراد از یکدیگر جدا شوند، معتبر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا