آشپزی

افطار با «حلیم گندم»

 
وب سایت من آشپزم: ماه رمضان است و بازار پختن حلیم بسیار داغ! زیادند تعداد کسانی که حلیم های بیرون، حتی معروف ترین شان را قبول ندارند و ترجیح می دهند خودشان در خانه درستش کنند. در ا ین مطلب طرز تهیه یک حلیم خوشمزه را به شما آموزش داده ایم. با ما همراه باشید.
 

 
مواد لازم:
 
  • پیاز  ۱ عدد
  • گوشت گوسفندی  ۱ کیلوگرم
  • گندم (پوست کنده)  ۵۰۰ گرم
  • شکر به مقدار لازم
  • روغن به مقدار لازم
  • نمک و دارچین  به مقدار لازم
 
حلیم گندم 
 
 

 
طرز تهیه:
 
۱-ابتدا گندم را از روز قبل خیس میکنیم و آب آن را چند بار عوض میکنیم .در ظرفی مناسب گندم را قرار میدهیم و با اضافه کردن مقداری آب اجازه میدهیم تا به جوش آید حالا شعله را ملایم کرده و اجازه میدهیم حلیم کمی بپزد.

۲-در ظرفی جداگانه گوشت را با آب و مقداری پیاز آبپز میکنیم و نصف آن را به همراه مقداری نمک به گندم اضافه میکنیم.و اجازه میدهیم گندم لعاب بیندازد.

۳-مدت زمان پخت حلیم ۵ ساعت است ولی هرچه بیشتر بپزد خوشمزه تر است.بعد از مدت ذکر شده حلیم را از روی حرارت بردارید و اجازه دید کمی سرد شود.

۴-اگرحلیم شما گلوله گلوله شده و خراب شده است اصلا نگران نباشید و آن را داخل مخلوط کن ریخته یا از صافی رد کنید (مخلوط کن بهتر است)حالا مجددا حلیم را روی حرارت قرار دهید

۵-بقیه گوشت را رشته رشته کرده و به حلیم اضافه کرده و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید و سپی مقداری کره یا روغن را داغ کرده و مقداری دارچین به آن اضافه کنید و اگر حلیم را با شکر میخورید مقدار بسیارکمی شکر هم به آن اضافه کنید و روی حرارت کمی هم بزنید تا حلیم شما کشدار شود و به اصطلاح خوب جا بیقتد!

سایر نکات:

۱-واژه حلیم از حلم می آید یعنی صبر!پس بدانید هرچه بیشتر این غذای خوشمزه را بپزید دلپذیرتر و لذیذتر خواهد شد.
۲-گندم را به صورت پوست کنده و سفید و سالم انتخاب کنید تا موقع پخت زیاد اذیت نشوید.
۳-میتوانید حلیم را با مرغ هم بپزید که در این صورت زمان کمتری برای کشدار شدن غذا نیاز دارید(ولی خیلی غذای خوشمزه ای نخواهید داشت!)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا