مشهد

المان‌های شهری از لحاظ زیبایی‌شناسی باید یک ارزش افزوده برای شهر ایجاد کند

خبرگزاری فارس: المان‌های شهری از لحاظ زیبایی‌شناسی باید یک ارزش افزوده برای شهر ایجاد کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، وحید جلیلی در جریان بازدید شهردار مشهد از روند ساخت المان‌های نوروزی اظهار کرد: المان‌های شهری از لحاظ زیبایی‌شناسی باید یک ارزش افزوده برای شهر ایجاد کند و همچنین استانداردهای لازم را در عرصه‌های مختلف داشته باشد.

وی افزود: با این حال باید این موضوع نیز مورد توجه قرار گیرد که وقتی این المان‌ها در شهر نصب می‌شوند، نسبتی مناسب را با منطقه نصب شده داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد با اشاره به المانی که در میدان احمدآباد مشهد نصب شده است، تصریح کرد: این المان فرزندی را نشان می‌دهد که مادر پیر خود را به دوش کشیده و همین نشان، سبب ایجاد احساس عاطفی در کنار عناصر زیبایی شناختی و فنی شده است.

وی با اشاره به رویکرد ویژه‌ای که معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در این حوزه داشته است، یادآور شد: در این زمینه مسیر بسیار بلندی را برای افق‌های ایده‌آل داریم که امید می‌رود به نتایج لازم برسیم.

جلیلی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به جانمایی المان‌های نوروز 95 گفت: در صورت جانمایی مناسب المان‌ها، ارتباط گرفتن این کارهای هنری با مردم را از دست می‌دهیم و باید در این زمینه توجه جدی صورت می‌گرفت که به لطف خدا انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: همکاران رسانه‌ای ما نیز می‌توانند با دقت نظر و پوشش مناسب در اجرای بهتر این کار نقش مهمی ایفا کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا