مشهد

انجام عمل موفقیت‌آمیز پیوند قلب در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد

عمل پیوند قلب با موفقیت در مرکز پیوند قلب و ریه بیمارستان امام رضا(ع) دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، به نقل از پایگاه خبری وب‌دا، این عمل بر روی یک بانوی ۲۴ ساله ساکن شهرستان خواف مبتلا به نارسایی حاد قلبی که سال‌ها با مشکلات قلبی مواجه بود با موفقیت انجام شد.
قلب اهدایی این عمل از جوان ۲۱ ساله  که بر اثر سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود، در مرکز دیالیز و پیوند اعضا منتصریه دریافت و در بیمارستان امام رضا(ع) به بیمار پیوند زده شد.
دکتر محمد عباسی، رئیس تیم جراحی قلب بیمارستان امام رضا(ع) اظهار کرد: گیرنده قلب در بخش ICU این مرکز تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی تیم درمان قرار دارد و در شرایط نسبتا مساعدی به سر می‌برد و پس از چند روز به بخش قلب انتقال خواهد یافت.
روند پیوند قلب زمانی آغاز می‌شود که بیمار با نارسایی قلبی پیشرفته به مرکز پیوند قلب مراجعه می‌کند و توسط متخصص قلب ارزیابی می‌شود و اگر واجد شرایط بود در لیست انتظار پیوند قرار می‌گیرد.
بیشتر بیماران که به مرکز پیوند قلب و ریه بیمارستان امام رضا(ع) مراجعه می‌کنند نارسایی قلبی شدید و لا علاج دارند و این نارسایی ممکن است در اثر بیماری عروق کرونری، بیماری‌های مادرزادی قلب، عفونت ویروسی قلب، بیماری‌های دریچه‌ای و ماهیچه‌های قلب به وجود آمده باشد.
پس از انجام عمل پیوند، بیمار شروع به یک برنامه‌ریزی مراقبتی سلامتی نظیر اجرای دقیق دستورات دارویی و مراجعه‌‌های مکرر و منظم به پزشک می‌کند.
بیمار پس از ۱۵ تا ۲۰ روز بستری در بیمارستان مرخص خواهد شد و پیش از ترخیص با انجام نمونه‌گیری، وضعیت وی مورد ارزیابی دقیق قرار می‌گیرد.
این عمل بیست و هفتمین عمل پیوند قلب در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دومین عمل پیوند قلب در سال جاری بوده که با موفقیت انجام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

دکمه بازگشت به بالا