خراسان

بازار حلقه مفقوده تولیدات کشاورزی در خراسان‌رضوی است

عبدالله حاتمیان

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بازار حلقه مفقوده تولیدات کشاورزی در خراسان رضوی است.

عبدالله حاتمیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: هم‌اکنون مشکلی در حوزه کشاورزی وجود دارد و آن این است که بازار برای آن‌ها فراهم نیست به‌گونه‌ای که مشاهده می‌شود تولیدکنندگان طیور، دام، محصولات باغی، گیاهان دارویی و سایر مواردی از این دست همگی دچار مشکل هستند.

وی ادامه داد: دولت باید بتواند بازار را ساماندهی کرده و برای تولیدات کشاورزی اقداماتی را در دستور کار قرار  دهد تا مشکلات این حوزه حل شود چراکه بازار حلقه مفقوده تولیدات کشاورزی است.

نماینده مردم درگز در مجلس ‌‌تأکید کرد: در وضعیت کنونی کشاورز باید بازاریاب، مدیر مدیر مالی، فروشنده و سایر مواردی از این دست باشد و در نتیجه نمی‌تواند اقدامات مناسب در حوزه کاری خود را انجام دهد بنابراین برای تأمین زنجیره تولید باید بازار در نظر گرفته شود که یکی از ایمن روش‌ها خرید تضمینی دولت است.

حاتمیان خاطرنشان کرد: روش دیگر تشکیل تعاونی‌های بزرگ متشکل از تولیدکنندگان خرد بوده که به ایمن واسطه قدرت چانه‌زنی بخش کشاورزی بالا رفته و بتوانند اقدامات خود را ساماندهی کنند.

وی بیان کرد: همچنین می‌توان صنایع جانبی موجود را ساماندهی کرده تا بتوان محصولات را فرآوری کرده و آنها را به فروش رساند به عقیده بنده دولت مگر در مواردی بسیار ضروری نباید صنایع جدید راه اندازی کند اما صنایع خفته را بیدار کرده و به تجهیزات روز دنیا مجهز و از آنها استفاده کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: این موضوع می‌تواند موضوعات مربوط به بازار محصولات کشاورزی را ساماندهی کرده و برای آنها برنامه‌ریزی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

دکمه بازگشت به بالا