مشهد

بازشماری ۱۰ درصد صندوق‌های انتخابات شورای شهر مشهد

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای عالی استان خراسان رضوی گفت: صحت انتخابات در ۶۲ شهر از ۷۳ شهر خراسان رضوی در هیات عالی استان تایید شد.

به گزارش ایسنا-منطقه خراسان، محمد دهقان با اشاره به شکایات متعددی که از نحوه برگزاری انتخابات در تعدادی از شهرهای استان به هیات عالی نظارت استان رسیده است، اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیات عالی نظارت استان مقرر شد در برخی از شهرها یک تا چند صندوق بازشماری شود و در برخی شهرهای بزرگ مثل مشهد و نیشابور که اعتراض بیشتری به استان رسیده مقرر شد ۱۰ درصد صندوق‌ها مورد بازشماری قرار گیرد.

وی افزود: در نیشابور نیز علاوه بر بازشماری دستی ۱۰۱ درصد از آرا مقرر شد صورت جلسات تنظیم شده در ۵۰ صندوق مورد بررسی قرار بگیرد.

دهقان در خصوص شهرستان سبزوار نیز خاطرنشان کرد: شکایات متعددی در مورد نحوه برگزاری انتخابات در شهر سبزوار واصل شده که بر اساس مصوبه هیات عالی هیاتی به این شهر اعزام می‌شود که ضمن برگزاری جلسات با نهادهای نظارتی و معترضین مستندات اعتراض کنندگان را دریافت کرده و جهت تصمیم گیری نهایی به استان گزارش کنند.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای عالی استان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه بازشماری آرا الزاما به معنای تغییر نتیجه انتخابات نیست بلکه هدف اصلی این است که آرامش برای همه افراد از جمله معترضین ایجاد شود، ادامه داد: بازشماری آرا جزیی از فرآیند انتخابات است، برای تایید صحت انتخابات در برخی شهرها نیازمند اطلاعات بیشتری هستیم و در صورتی که همکاری لازم از سوی هیات اجرایی برای بازشماری آرا صورت نگیرد تایید صحت انتخابات با مشکل مواجه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + شش =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا