مشهد

باشگاه مفاخر و پیشکسوتان دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح شد

باشگاه مفاخر و پیشکسوتان دانشگاه فردوسی مشهد امروز با حضور جمعی از مفاخر و اساتید پیشکسوت در این دانشگاه افتتاح شد. 
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، دکتر محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد دیروز  ۱۹ اردیبهشت ماه در آیین گشایش باشگاه مفاخر و پیشکسوتان این دانشگاه، اظهار کرد: مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی با هدف پاسداشت مقام و منزلت شامخ اساتید مفاخر و پیشکسوتان دانشگاه که جانمایه و عمر خویش را در مسیر دانش و اندیشه سپری کرده اند و براساس مصوبه‎ی پنجمین جلسه شورای مرکزی آثار مفاخر و اسناد دانشگاه در سال گذشته، باشگاه مفاخر و پیشکسوتان دانشگاه را امروز راه اندازی کرد.
وی ادامه داد: این باشگاه با حضور اساتید، پیشکسوتان و اندیشمندان فرزانه دانشگاه که روشنی بخش نسل هوشمند و فرهیخته دانشگاهی هستند و براساس بند دو و سه اساسنامه آثار مفاخر اسناد دانشگاه فردوسی که بر ایجاد و تقویت پیوستگی میان نسل جوان دانشگاهی با مفاخر، نخبگان علمی و فرهنگی دانشگاه تاکید کرده، راه اندازی شده است تا با تبادل تجربه و بهره‌مندی از اندوخته‌ها و تجارب دانشگاه چراغی برای جوانان فراهم باشد.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: هدف از تاسیس این باشگاه ایجاد انگیزه در اساتید و دانش پژوهان جوان از طریق مراوده مستمر با پیشکسوتان، احیای سنت نیکوکاری رابطه علمی و معنوی استاد شاگردی در محیط دانشگاهی، سپاسگذاری و حق شناسی از خدمات و خاطرات علمی ارزنده اساتید، فراهم شدن زمینه دسترسی و ارتباط مشاوره دانشجویان با اساتید پیشکسوت، تشکیل گروه‌ها و هسته‌های صنفی و علمی در خصوص اتاق فکر و تجربیات ارزنده و اجرایی پیشکسوتان در راستای اهداف دانشگاهی و افزایش تعلق خاطر پیشکسوتان و اساتید بازنشسته و شاغل دانشگاه فردوسی مشهد است.
کافی با اشاره به برنامه‌های این باشگاه اضافه کرد: تنظیم دیدار منظم رئیس و معاونان دانشگاه با اساتید بازنشسته و امکان حضور هیات‌های بازنشسته برای قرار شخصی و برنامه ریزی برای حضور دانش آموختگان برجسته به منظور دیدار با اساتید و دانشجویان، برگزاری جشن‌های خاص برای پیشکسوتان و برگزاری مراسم برای بازنشستگان از جمله برنامه‌های درنظر گرفته شده برای این باشگاه است.
وی تصریح کرد: بسیار خرسندیم که در تمام گرفتاری‌های که در دانشگاه فردوسی داشتیم یک اولویت را سرلوحه خود قرار دادیم و با راه اندازی این باشگاه از زحمات افتخارآفرینان دانشگاه که بزرگترین سرمایه آن هستند و توانسته‌اند نام دانشگاه را پرآوازه کنند، سپاسگزاری به جا خواهیم آوریم.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد افزود: این باشگاه موجب شده تا فضایی فراهم شود تا ما از حضور پیشکسوتان  بهره‌مند شویم و فضایی دانشگاه با حضور آنان رنگ و بویی دیگری پیدا کند و انتظار داریم که این مرکز به دست خود آنان اداره شود. 
کافی ادامه داد: امیدواریم باشگاه مفاخر دانشگاه فردوسی پاتوقی برای مشورت، ایده‌ها، انتقال تجارب و برنامه‌ریزی برای گذراندن اوقات دانشجویان با این اساتید باشد.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه فردوسی توانسته است رتبه برتر دیپلماسی علمی را به خود اختصاص دهد ،عنوان  کرد:  طی سال گذشته ارتباطات بین‌المللی متعددی را با کشورها برقرار کردیم و دانشگاه فردوسی توانسته است، خود را در تراز بین المللی مطرح کند و بیشترین دانشجوی خارجی را به خود اختصاص دهد. اما این ارتباطات بین‌المللی باعث نشده که ما از حضور دانشگاه در جامعه غفلت کنیم بنابراین شبکه جامع دانشگاه‌های استان با محوریت دانشگاه فردوسی به منظور هم افزایی میان دانشگاه‌ها تاسیس شد.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد:  دانشگاه فردوسی در تراز علمی جزو دانشگاه‌هایی انتخاب شده که باید تلاش کند تا جزو ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گیرد. همچنین شتاب علمی ما نسبت به رقبا بسیار مثبت است و به جز دانشگاه تهران، برنامه داریم که دومین دانشگاه کشور باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

دکمه بازگشت به بالا