خراسان

بخش بازرگانی خارجی زعفران ایرانی نیازمند توسعه است

مشهد| بخش بازرگانی خارجی زعفران ایرانی نیازمند توسعه است

جلیل رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: باید تمهیدی برای زعفران کاران تربت جام اندیشیده شود تا مشکی در زمینه فروش زعفران تولیدی خود نداشته باشند زیرا عدم تقاضاهای بین‌المللی این امکان را متصور کرده که بحرانی در بازار فروش زعفران شکل بگیرد.

نماینده مردم تایباد و تربت جام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تمهید بازاریابی کارآمد برای فروش بهینه زعفران تربت جام تصریح کرد: در حال حاضر شاهد هستیم که زعفران ایران پس از بسته‌بندی به نام زعفران اسپانیا به فروش می‌رسد.

وی گفت: باید در بازار جهانی برای زعفران ایرانی تقاضا ایجاد کرد و این مهم جز از طریق توسعه بخش بازرگانی زعفران ایرانی و همچنین تزریق صنایع تبدیلی در بخش تنوع بخشی به تولید زعفران کلید نمی‌خورد.

رحیمی با بیان اینکه باید در حوزه تولید زعفران براساس تقاضای بازار جهانی حرکت کنیم ادامه داد: ساماندهی بازار فروش زعفران جز از این طریق امکانپذیر نیست و باید در این حوزه راهکار مناسبی فراهم شود.

وی عنوان کرد: کشورهای همسایه نیز در حوزه تولید زعفران سرمایه‌گذاری مناسبی داشته‌اند و نباید از این مسئله غفلت کنیم و باید افزایش کیفیت تولید زعفران داخلی را در کنار بازاریابی مناسب در دستور کار خود قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا