مشهد

بدهی ۲۰۰۰ میلیارد تومانی شهرداری مشهد به بانک‌ها/ممنوعیت استفاده از موبایل در ساعت اداری در شهرداری

آذری

معاون شهردار مشهد گفت: عمده بدهی شهرداری به بانک‌ها مربوط به اصل و فرع انتشار اوراق مشارکت است؛ مجموع بدهی شهرداری به بانک‌های تجارت، شهر و سپه بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، محمد آذری ظهر امروز در نشستی خبری در تالار شهدای شهرداری مشهد اظهار داشت: به‌منظور بهره‌مندی کامل کارکنان شهرداری از خدمات پزشکی، نخستین درمانگاه مجهز شهرداری مشهد تا سه ماه دیگر در محدوده چهارراه راه آهن به بهره برداری می‌رسد.

معاون اداری و مالی شهرداری مشهد با بیان اینکه مدیریت منابع از این حیث که شهرداری‌ها نهاد خودگردان هستند و باید با توجه به مجوزات و راهکارهای قانونی کسب درآمد کنند بسیار مهم است، گفت: حوزه اداری و مالی از این جهت که باید به صورت درون سازمانی و برون سازمانی خدمات رسانی کند با سایر بخش‌ها متمایز است.

وی با تأکید بر اینکه اگر نیروی انسانی شاداب و بانشاط نداشته باشیم نمی‌توانیم به مردم خدمت رسانی کنیم، تصریح کرد: هم اکنون نیز سیاست‌های نظام اداری که توسط مقام معظم رهبری در سال 86 ابلاغ شده بود را سرلوحه فعالیت‌های کاری قرار داده و تاکنون نیز به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کرده‌ایم.

آذری با اشاره به شعار “هویت بخشی به منابع انسانی شهرداری” خاطرنشان کرد: در گذشته وضعیتی وجود داشت که پرسنل شهرداری جرأت اعلام مشکلات خود را به صورت شفاهی و کتبی نداشتند اما این مشکل را از بین برده و اجازه طرح موضوع و مشکلات را به کارکنان خود داده‌ایم.

معاون مالی و اداری شهرداری مشهد بیان کرد: هم اکنون در حوزه منابع انسانی به آن حد مطلوب نرسیده‌ایم اما شهرداری نسبت به گذشته وضعیت بسیار بهتری را سپری می‌کند؛ در شهرداری مشهد حکومت نظامی وجود ندارد که کسی نتواند صحبت کند.

وی با بیان اینکه وارث وضعیت بسیار بدی در حوزه نیروی انسانی هستیم، گفت: در گذشته می‌گفتند که در ورود به حوزه نیروی انسانی شهرداری را «سه قفله» کرده‌ایم در صورتی که در این بین هزاران پنجره باز شده بود.

آذری با اشاره به فاصله حقوقی کارکنان شهرداری با کارکنان دولت، گفت: متأسفانه کارکنان شهرداری‌ها به عنوان یک ارگان رسمی غیردولتی نمی توانند همانند کارکنان دولتی حقوق دریافت کنند و تابع نظام قانون هماهنگ هستند.

معاون مالی و اداری شهرداری مشهد با تأکید براینکه قائل به تفاوت هستیم اما تبعیض نه، تصریح کرد: با همکاری‌های شورای شهر مشهد توانستیم بخشی از جزیره به‌هم ریخته خدمات رفاهی شهرداری را ساماندهی کنیم.

معاون مالی و اداری شهرداری مشهد با اشاره به نوع فعالیت کارکنان شهرداری، عنوان کرد: هم اکنون 9000 نفر به صورت قراردادی و 11 هزار نفر به صورت قرارداد برون‌سپاری و در قالب پیمانکار با شهرداری مشهد همکاری دارند.

وی میزان کارکنان مدیریت شهری در مشهد را 20 هزار نفر اعلام کرد و افزود: تأمین نیازهای اولیه رفاهی این 20 هزار خانواده به ویژه بحث سلامت و درمان از مهم‌ترین اولویت‌های ما در معاونت اداری و مالی بوده است. در شهرداری مشهد حدود 9000  کارمند داریم که از این تعداد 1015 نفر در ستاد شهرداری و 1545 نفر در مناطق مشغول به‌کار هستند.

معاون مالی و اداری شهرداری مشهد میزان کارمندان سازمان‌های وابسته به شهرداری را 6020 نفر اعلام کرد و گفت: از 2560 پرسنل در شهرداری مشهد 72 درصد دارای تحصیلات عالیه هستند.

وی با اشاره به مخالفت شدید با خرید کالاهای خارجی در شهرداری مشهد بیان داشت: در گذشته این اتفاق شکل گرفته اما از این پس به صورت بسیار جدی با هرگونه خرید کالاهای خارجی در شهرداری مشهد برخورد می‌شود.

آذری افزود: در بحث پوشش و رفتارهای کارمندی در محل کار باید تأکید کرد که در محیط کار هرکس نمی‌تواند براساس علایق شخصی خود حاضر شود؛ به‌علاوه اینکه از این پس استفاده از تلفن همراه در ساعت اداری و فضای ساختمان شهرداری توسط کارمندان ممنوع است.

معاون اداری و مالی شهرداری مشهد با اشاره به درآمدهای شهرداری در سال گذشته، اعلام کرد: در سال گذشته درآمدهای نقد شهرداری با احتساب کمک‌های دولت 2868 میلیارد تومان بود که این میزان بدون احتساب کمک‌های دولتی به عدد 2560  میلیارد تومان کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: 3278 میلیارد تومان بودجه مصوب نقد شهرداری است؛ تا امروز باید با احتساب کمک‌های دولت 1302 میلیارد تومان تحقق درآمد می‌داشتیم اما درآمدهای کنونی شهرداری رقم 481 میلیارد تومان را نشان می‌دهد.

آذری در پاسخ به سؤالی مبنی بر ورودی‌های استخدامی شهرداری، گفت: در رابطه با آمار نیروی انسانی ما ورودی بدون مجوز نداشتیم؛ تنها مجوز در حوزه آتش‌نشانی بود که در این باره نیز آزمون‌های ورودی گرفته شده و پس از نیازسنجی‌ها نیروهای لازم جذب شدند.

معاون اداری و مالی شهرداری مشهد از ساخت ساختمان متمرکز شهرداری مشهد در فضایی جدید خبر داد و گفت: هم اکنون در نظر داریم تا با فروش ساختمان‌های مازاد و جانمایی برای یک پروژه بزرگ، ساختمان متمرکز شهرداری مشهد را در آینده ایجاد کنیم.

وی در ارتباط با بودجه روزنامه شهرآرا گفت: اینکه این روزنامه باید خودکفا شود مورد تأیید همه است اما تا زمانی که نشریات احساس وابستگی به جایی کنند قطعاً به سمت خودکفایی نمی‌روند.

آذری با اشاره به شفافیت امور مالی در شهرداری مشهد، خاطرنشان کرد: در سال قبل شهرداری مشهد در راستای انضباط مالی و شفاف‌سازی در بین تمام کلانشهرها لوح سیمین دریافت کرد؛ در دستگاه بزرگی مانند شهرداری امکان بروز تخلف وجود دارد اما این مسائل نسبت به گذشته بسیار کمتر شده است.

معاون اداری و مالی شهرداری مشهد تصریح کرد: من با شهامت و جسارت عرض می‌کنم که شهرداری مشهد در بحث حقوق‌ها و پاسخگویی به مراجع نظارتی صادقانه‌ترین اظهارات را داشته است؛ مثلاً از روز نخست که افرادی از سازمان بازرسی به شهرداری مراجعه کردند ما تمامی اسناد مالی را به صورت دقیق در اختیار آنها قرار دادیم.

وی در ارتباط با بدهی‌های شهرداری بیان داشت: عمده بدهی شهرداری به بانک‌ها مربوط به اصل و فرع انتشار اوراق مشارکت است؛ مجموع بدهی شهرداری به بانک‌های تجارت، شهر و سپه افزون بر 2000 میلیارد تومان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 2 =

دکمه بازگشت به بالا