خراسان

بدهی ۳ میلیارد تومانی دوچرخه‌سازی قوچان به تامین اجتماعی

تامین اجتماعی

مدیر تامین اجتماعی قوچان گفت: کارخانه دوچرخه سازی قوچان ۳ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکاری دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قوچان، هادی ابوالحسن زاده ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی شهرستان قوچان با تیپ تشکیلاتی درجه سه است که مجموعاً به ۵۶ هزار و ۲۰۰ نفر بیمه شده و مستمری بگیر شهرستان خدمت رسانی انجام می‌دهد.

 وی در ادامه بیان داشت: از مجموع  ۴۸۳۰۰ نفر از  بیمه شدگان این  شهرستان، ۱۷۹۵۰ نفر بیمه گذار اصلی و ۳۰۳۵۰ نفر از اعضای خانواده آنها هستند، همچنین  در بخش بیمه کارگران ساختمانی  ۲۵۲۰ نفر بیمه شده اصلی،  ۶۳۰۰ نفر اعضای خانواده و در بحث  قالیبافان ۴۶۰ بیمه شده اصلی و ۵۸۰ نفر اعضای خانواده آنها تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی شهرستان قوچان هستند.

مدیر تامین اجتماعی قوچان  با اشاره به وجود ۳۸۶۰ پرونده مستمری بگیر در این شهرستان  خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۹۰۰ نفر در این شهرستان در قالب ۳۸۶۰ پرونده از مزایای مستمری بگیری این سازمان استفاده می‌کنند.

ابوالحسن‌زاده  از راه‌اندازی سیستم اتوماسیون اداری تامین اجتماعی در این شهرستان خبر داد و افزود: اختصاص شماره تامین اجتماعی  به تمامی افراد تحت پوشش در مدت زمان ۲ ماه  و راه اندازی سیستم اتوماسیون اداری این سازمان از جمله اقدامات مهم این شهرستان  در راستای دقت بیشتر و تسریع در خدمت رسانی  بهتر به مراجعان صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تامین اجتماعی قوچان در مجموع حدود ۱۰۰ میلیارد تومان مطالبات از طرفین خود در شهرستان قوچان دارد که عمده مطالبات آن مربوط به ادارات و کارخانه‌های صنعتی این شهرستان است.

مدیر سازمان تامین اجتماعی قوچان  در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر حل مشکلات کارگران دو کارخانه کاشی طوس و دو چرخه سازی این شهرستان بیان داشت: در بحث کارخانه  دوچرخه، این کارخانه در حال حاضر در حدود  سه میلیارد تومان بدهی به این سازمان دارد و در مورد کارگران آن با توجه به همکاری و هماهنگی انجام شده بین مسئولان شهرستان برای آن دسته از کارگران که شرایط استفاده از بیمه بیکاری را داشته اند حقوق بیمه بیکاری در نظر گرفته شده و الباقی کارگران که شرایط بازنشستگی را دارند  به جهت رعایت حقوق آنها در حال صدور حکم جهت تعیین حقوق اصلی آنها است.

ابوالحسن زاده بیان داشت: در بحث کارخانه کاشی نیز با توجه به شرایط موجود  و با در نظر گرفتن  بحث حمایت از رونق تولید و اشتغال با همکاری‌های انجام شده و با وجود بدحسابی این واحد با تقسیط بدهی‌ها موافقت شد و خوشبختانه تاکنون تمامی حق بیمه کارگران پرداخت شده اما در بحث کارگرانی که شامل قانون بازنشستگی از طریق قانون سختی کار و مشاغل زیان‌آور هستند،  پرداخت  مابه‌التفاوت الزامی است که پرداخت این مبلغ نیز بر عهده کارفرما بوده و تا زمانی که این مبلغ پرداخت نشود افراد بازنشسته نخواهند شد.

وی در پایان با اشاره به موضوع مطرح شده در پرداخت این مبلغ توسط خود کارگران بیان داشت: پرداخت این مبلغ بر عهده کارفرما است و فیش‌های صادره نیز به نام کارفرما خواهد بود و پرداخت این وجه توسط کارگران توصیه نمی‌شود اما در صورت وجود توافقات بین کارفرما و کارگران در نحوه پرداخت آن، موضوعی توافقی بین آنها است که از عهده وظایف این سازمان خارج است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 8 =

دکمه بازگشت به بالا