ایران

برگزاری رزمایش مرتبط با تهدیدهای داعش در اطراف تهران/ خرید تانک تی 90 از روسیه

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از برگزاری رزمایشی در روزهای آینده و در اطراف تهران در ارتباط با تهدیدهای داعش و یا هر گروهک تروریستی خبر داد.

امیر احمدرضا پوردستان در حاشیه مراسم اهدای احکام روسای هیئت‌های ورزشی نیروی زمینی ارتش در جمع خبرنگاران در مورد رزمایش‌های نیروی زمینی ارتش گفت:‌ در روزهای آینده یک رزمایش ضدتروریستی و رهایی گروگان مرتبط با تهدیدهای داعش و هر گروهک تروریستی دیگری که بخواهد در مرزهای ما و یا در داخل کشور اخلال ایجاد کند، در اطراف تهران برگزار خواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی‌ ایران در مورد همکاری‌های تسلیحاتی ایران و روسیه گفت: برای ارتقای توان نظامی و دفاعی کشور از همه ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد.  البته خط قرمز ما سلاح‌های هسته‌ای، شیمیایی و میکروبی است.

امیر پوردستان در پاسخ به سوال دیگری درباره همکاری ایران و روسیه و خرید تجهیزات از این کشور نیز گفت: ما در حوزه‌های دفاعی و ارتقای توان نظامی کاری به برجام و غیربرجام نداریم و از همه ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد. هر چند خط قرمزهای‌مان در زمینه سلاح‌های هسته‌ای، شیمیایی و میکروبی را مورد توجه قرار داده و خواهیم داد.

وی به خرید برخی از تجهیزات و تسلیحات نظامی از روسیه اشاره کرد و گفت: خرید تانک تی‌90 در دستور کار ما قرار دارد و انشاءالله کارشناسان ما نیز در این راستا به این کشور سفر خواهند کرد و قراردادهای مربوطه  نیز منعقد خواهد شد اما تاکنون قراردادی به امضا نرسیده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مورد خبر خبرگزاری رویترز مبنی بر تردد بالگرد ارتش ایران در آسمان عراق و سوریه اظهار کرد: حضور جمهوری اسلامی ایران در عراق و سوریه مستشاری است و این مستشاری چه هوایی باشد و چه زمینی صورت می‌گیرد.

منبع:ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + شش =

دکمه بازگشت به بالا