ورزش

برگزاری فستیوال مسابقات کشوری ثبت رکورد در مشهد/۳ بانوی خراسانی به مسابقات جهانی کاناپولو اعزام شدند

کاناپولو

اعزام ۳ بانوی خراسانی به مسابقات جهانی کاناپولو ایتالیا، برگزاری فستیوال مسابقات کشوری ثبت رکورد در مشهد و کسب مدال طلا و برنز مسابقات پرورش اندام قهرمانی کشور از مهمترین خبرهای ورزشی امروز در استان خراسان‌رضوی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به مناسبت گرامیداشت هفته دولت هیئت ورزش‌های همگانی خراسان‌رضوی با مشارکت اداره ورزش و جوانان مشهد فستیوال، مسابقات کشوری ثبت رکورد در رشته‌های مختلف ورزشی را در روزهای 11 و 12 اردیبشهت ماه برگزار خواهد کرد.

رئیس هیئت ورزش همگانی خراسان‌رضوی گفت: فستیوال، مسابقات کشوری ثبت رکورد در رشته‌های مختلف ورزشی و گردهمایی روسای کشوری کمیته ورزش‌های تفریحی و مهارت‌های فردی نمایشی با شرکت 200 ورزشکار و 40 مسئول از سراسر کشور در مشهد برگزار خواهد شد.

رازیتا حیدری افزود: تاکنون حضور عضو هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی و رئیس انجمن ورزش‌های تفریحی و مهارتهای فردی نمایشی دکتر طاووسی و مسئول ثبت رکورد فدراسیون هادی رضایی در این مراسم قطعی شده است.

اعزام 3 بانوی خراسانی به مسابقات جهانی کاناپولو ایتالیا

تیم ملی کانوپولوی بانوان در رده سنی بزرگسالان و زیر 21 سال به منظور حضور در مسابقات قهرمانی جهان به ایتالیا اعزام شد.

مسابقات کاناپولو  قهرمانی جهان 9 تا 14 شهریورماه در شهر سیراکوزای ایتالیا برگزار خواهد شد. تیم ملی کاناپولوی بانوان کشورمان نیز در رده‌های سنی بزرگسالان و زیر 21 سال عازم این رقابت‌ها شده است. این تیم بامداد امروز با ترکیب 16 قایقران و 4 مربی راهی ایتالیا شد.

الهام تحقیقی و مهلا عاطفه‌دار، در رده سنی بزرگسال و مهتاب زهتاب در رده سنی زیر 21 سال، تیم ملی کاناپولوی کشورمان را همراهی خواهند کرد.

جشنواره ماهی‌گیری به مناسبت هفته دولت

به مناسبت گرامیداشت هفته دولت جشنواره بزرگ ماهیگیری خانوادگی پنجم شهریور در محل سد چالیدره برگزار شد.

رئیس هیئت ورزش همگانی استان با بیان این مطلب افزود: به مناسبت هفته دولت یک دوره مسابقه ماهیگیری به صورت آزاد دربخش بانوان و آقایان  روز جمعه در دریاچه مجموعه تفریحی چالیدره به صورت تخصصی برگزار شد.

رازیتا حیدری  با اشاره به این که در این دوره از مسابقات استفاده از روش‌های غیر ورزشی مثل دام و تور یا طعمه‌های غیر مجاز ممنوع است خاطرنشان کرد:  درصورت ثبت و گزارش تخلف از سوی ناظرین و رای هیئت برگزاری ، فرد شرکت کننده از مسابقه اخراج می‌شود.

وی تصریح کرد: شرکت کنندگان باید بعد از صید به ناظران اطلاع رسانی کنند تا در لیست ثبت شوند. در صورت عدم ثبت و گزارش ناظران ماهی گرفته شده در وزن‌کشی شرکت داده نخواهد شد و فقط ماهی‌هایی در وزن شرکت داده خواهند شد که زنده باشند.

کسب مدال طلا و برنزمسابقات پرورش اندام و بادی کلاسیک قهرمانی کشور

رئیس هیئت پرورش اندام و بدنسازی خراسان‌رضوی از کسب یک مدال طلا و یک برنز در مسابقات پرورش اندام و بادی کلاسیک قهرمانی کشور خبر داد.

مهدی بکائیان گفت: مسابقات پرورش اندام و بادی کلاسیک قهرمانی کشور (انتخاب تیم ملی) جهت اعزام به مسابقات قهرمانی جهان اسپانیا 2016 طی روزهای 4 و 5 شهریور ماه به مناسبت هفته دولت تحت عنوان جام ریاست جمهوری با شرکت 268 ورزشکار و با حضور مسئولین اجرایی و انتظامی استانی، کشوری و روسای هیئت‌های زنجان، فارس، سمنان، خراسان رضوی و هرمزگان در سالن پورشریفی تبریز برگزارشد.

وی افزود: تیم  استان خراسان‌رضوی در این مسابقات موفق به کسب دو مدال با ارزش طلا و برنز شد که مدال طلا توسط مهدی سبزواری و برنز توسط ایمان صفاییان به دست آمد.

حضور جودوکار خراسانی در مسابقات آسیایی نوجوانان

رئیس هیئت جودو و کوراش خراسان‌رضوی گفت: محدثه حسینی جودوکار خراسانی برای حضور در مسابقات آسیایی نوجوانان در هندوستان انتخاب شد.

وی با حضور در این رقابت‌ها که اواخر شهریور ماه جاری در هندوستان برگزار می‌شود، نخستین حضور خود در رقابت‌های بین‌المللی را تجربه خواهد کرد.

تیم جودو  خراسان‌رضوی سال جاری در رقابت‌های لیگ جوانان و نوجوانان به ترتیب در جایگاه سوم و چهارم این رقابت‌ها قرار گرفته است.هم اکنون حدود 250 نفر در خراسان رضوی در رشته جودو بانوان به‌صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند.

تیم مینی بسکتبال خراسان‌رضوی قهرمان مسابقات دانش‌آموزان کشور شد

تیم مینی بسکتبال دختران خراسان رضوی در پایان رقابت‌های خود در مسابقات قهرمانی دانش آموزان کشور توانست مقام قهرمانی را از آن خود کند.

در این مسابقات که به میزبانی شیراز انجام شد، تیم مینی بسکتبال خراسان‌رضوی برای کسب مقام قهرمانی با حریفانی چون آذربایجان غربی، البرز، گلستان، اصفهان و فارس رقابت کرد.

نماینده استان، در فینال رقابت‌ها توانست با نتیجه 38 بر 31 میزبان رقابت‌ها تیم فارس را شکست دهد و به مقام قهرمانی دست یابد.

حضور گروه بین‌المللی دوچرخه سواری جاده ابریشم در خراسان رضوی

گروه بین‌المللی دوچرخه‌سواری جاده ابریشم سفر خود را با ورود به خراسان‌رضوی در ایران آغاز کرد. این گروه دوچرخه‌سواری موسوم به گروه  “جاده ابریشم” از کشور ترکمنستان سفر خود را با ورود رسمی از طریق گمرک لطف آباد در شهرستان درگز در خراسان رضوی آغاز کرده است.

این گروه هیئتی متشکل از 16 دوچرخه سوار با پنج ملیت از کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا، آلمان و ایرلند می‌باشند. این دوچرخه سواران از جاده ابریشم وارد ایران و سپس با ورود به مرز بازرگان سفر خود را به پایان می‌رسانند، مسیر برنامه ریزی شده این گروه شامل شهرستان‌های درگز، قوچان، بجنورد، پارک ملی گلستان، گنبد کاووس، منطقه ییلاقی آزادشهر، تبریز، کمپ مراگان، ماکو و خروج از مرز بازرگان است.گفته می‌شود هدف از سفر ورزشی این گروه بین المللی پیام صلح و دوستی و اهداف گردشگری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 16 =

دکمه بازگشت به بالا