مشهد

برگ‌‌های پاییزی در مشهد غنی‌سازی می‌شود

پائیز در کرمانشاه

مدیر فضای سبز شهری شهرداری مشهد از غنی‌سازی برگ‌های پاییزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدسبه نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد مقدس، مهدی یعقوبی اظهار داشت: هر ساله در فصل پاییز و هم‌زمان با ریزش برگ‌ها، هماهنگی لازم با ادارات فضای سبز مناطق مختلف شهرداری مشهد جهت جمع‌آوری و حمل این برگ‌ها و دپو در محل‌های تعیین شده صورت می‌پذیرد که در سال جاری نیز دستورالعملی برای این منظور تهیه و ابلاغ شده است. 

وی افزود: در این راستا با هماهنگی انجام شده با سازمان مدیریت پسماند، نسبت به جمع‌آوری برگ‌های خزان کرده فضای سبز سطح شهر اقدام شده است.

مدیر فضای سبز شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: در واقع در این محل (کارگاه تولید خاک ترکیبی) برگ‌های جمع‌آوری شده، غنی‌سازی می‌شود و همچنین در تولید انواع خاک‌های ترکیبی مورد نیاز فضای سبز سطح شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یعقوبی ادامه داد: در این کارگاه نیز به منظور بهره‌برداری حداکثری از ضایعات مفید فضای سبز، سرشاخه‌های جمع‌آوری شده حاصل از عملیات هرس نیز ضمن انتقال، توسط دستگاه‌های مختلف به چیپس چوب تبدیل شده و با انجام عملیات فرآوری جهت اصلاح و تقویت خاک باغچه‌های گلکاری و فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

وی بیان کرد: به دلیل درخواست‌های مردمی و با هدف بهره‌برداری همشهریان از مناظر زیبا و جشنواره رنگ‌های طبیعت در فصل پاییز که جلوه‌گر قدرت لایزال الهی است، برگ‌های ریخته شده در داخل معابر و فضای سبز در قسمت‌های مشخصی از بوستان‌های بزرگ جمع‌آوری نمی‌شود.

مدیر فضای سبز شهری شهرداری مشهد گفت: این بوستان‌ها شامل بوستان کوهسنگی، ملت، وکیل‌آباد، حجاب، پردیس قائم، بهشت، ارم، وحدت، میرزاکوچک خان، باغ ملی، لاله، شاهد، نیلوفر آبی، نیایش، شهید فهمیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 1 =

دکمه بازگشت به بالا