مشهد

بهره برداری از ۶ پروژه کلان عمرانی مشهد تا پایان سال ۹۹

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد اعلام کرد که از میان حجم بالای پروژه‌های در دست ساخت شهرداری، ۶ پروژه مهم پایانه و پارکینگ آزادی، پل ابوطالب، دسترسی‌های دوم قطار شهری در ایستگاه‌های شهید کاوه و سعدی، زیرگذر غیر همسطح شهید برونسی و بخشی از تقاطع آزادگان تا پایان سال آماده بهره برداری می‌شود.
 شهرآرانیوز – معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد اعلام کرد که از میان حجم بالای پروژه‌های در دست ساخت شهرداری، ۶ پروژه مهم پایانه و پارکینگ آزادی، پل ابوطالب، دسترسی‌های دوم قطار شهری در ایستگاه‌های شهید کاوه و سعدی، زیرگذر غیر همسطح شهید برونسی و بخشی از تقاطع آزادگان تا پایان سال آماده بهره برداری می‌شود.
از سال گذشته و ماه‌های ابتدایی امسال کلنگ چندین پروژه بزرگ عمرانی شهرداری در مناطق مختلف شهر به زمین کوبیده شد و حتی برای این پروژه‌ها روزشمار هم تعیین شد. درهمین راستا مدیریت شهری مشهد تلاش کرد پروژه‌های در دست اقدام خود را در موعد مقرر به بهره برداری برساند. دراین باره خلیل ا… کاظمی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه امروز شاهدیم که در مناطق مختلف شهر مشهد اعم از مناطق برخوردار و کم برخوردار پروژه‌های ساختمانی متعددی در حال اجراست، اظهار کرد: در این مدت خوشبختانه پروژه‌های متعددی افتتاح شده است و تلاش می‌کنیم پروژه‌های در دست را تا زمان تعیین شده به بهره برداری برسانیم.
وی ادامه داد: یکی از این پروژه‌های مربوط به پروژه مسیر کوشش به خلج بود که چند روز پیش و در ایام دهه فجر به بهره برداری رسید.
وی با اشاره به اتمام عملیات ساختمانی پروژه اردوگاه معتادان متجاهر حسن آباد گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های مشترک شهرداری با نهاد‌های دیگر است که این پروژه را از نظر عملیات ساختمانی به اتمام رساندیم و این اردوگاه برای تجهیز تحویل نهاد‌های مربوط شده است.
وی تأکید کرد: موضوع تجهیز این اردوگاه دیگر جزو مأموریت‌های ما در حوزه عمرانی نیست و ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان باید تدبیری برای تجهیز این اردوگاه بیندیشد.

پایانه و پارکینگ آزادی در مرحله تست تجهیزات

کاظمی در ادامه به وعده افتتاح پایانه و پارکینگ آزادی تا ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز پس از تأخیر‌های به وجود آمده آماده بهره برداری است و عملا تمام کار‌های ساختمانی آن به پایان رسیده است و اکنون در حال تست تجهیزات هستیم.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد افزود: برای افتتاح این پروژه نیز منتظر تعیین روز هستیم و به احتمال زیاد در دهه اول اسفند این پروژه نیز در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.
وی افزود: این پروژه در ۳ طبقه زیرسطحی ساخته شده که طبقه منفی یک آن مربوط به پایانه اتوبوس رانی و طبقات منفی ۲ و منفی ۳ مربوط به پارکینگ است.
کاظمی در ادامه به پروژه تقاطع چهارسطحی آزادگان اشاره کرد و گفت: وعده‌ای که ما برای این پروژه داده بودیم افتتاح بخشی از آن تا پایان سال بوده است، از این رو تمام سعی ما و تلاش پیمانکار بر این است که بخشی از پروژه در زمان وعده داده شده در اختیار شهروندان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه با تغییر مدل ساخت این پروژه به صورت سگمنتی، می‌توان این پروژه را مرحله به مرحله افتتاح کرد، افزود: براساس وعده داده شده، سطح منفی یک این پروژه که به صورت زیرگذر و متصل‌کننده بولوار شهید برونسی به بولوار آیت ا… هاشمی رفنسجانی است و همچنین سطح همکف این پروژه که به صورت میدان است در اسفند ماه به بهره برداری می‌رسد.
کاظمی ادامه داد: همچنین بهره برداری از چپ گرد این پروژه از بزرگ راه امام علی (ع) به بولوار شهید برونسی با توجه به کمبود‌هایی در زمینه سیمان و میل گرد در مرحله پیشرفت پنجاه درصدی است، اما باز هم تلاش خواهیم کرد با رفع مشکل، این سطح پروژه را نیز تا پایان سال آماده بهره برداری کنیم.
وی افزود: البته بر اساس برنامه روز شمار کل پروژه قرار است در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد که این مسئله به طور قطع محقق خواهد شد.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد در ادامه به برخی دیگر از پروژه‌های کلان عمرانی شهر مشهد که قرار است در اسفند ماه به بهره برداری برسد اشاره کرد و گفت: یکی از این پروژه ها، زیرگذر غیرهمسطح شهید برونسی است که این پروژه با اعتبار بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان از پیشرفت فیزیکی بالای هشتاددرصدی برخوردار است. 
وی افزود: همچنین پروژه پل ابوطالب با هدف اصلی اتصال بولوار ابوطالب شمالی به ابوطالب جنوبی و همچنین باز شدن گره‌های ترافیکی میدان‌های امام حسین (ع) و خیام در روز‌های پایانی عملیات ساختمانی خود به سر‌ می‌برد و این پروژه که بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه شده است از پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد برخوردار است.
کاظمی با بیان اینکه دسترسی دوم ایستگاه شهید کاوه مربوط به خط ۲ قطارشهری مشهد نیز تکمیل شده و آماده بهره برداری در اسفند ماه است، تصریح کرد: همچنین تا پایان سال عملیات ساختمانی دسترسی دوم ایستگاه سعدی مربوط به خط ۲ قطارشهری نیز به پایان می‌رسد و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

دکمه بازگشت به بالا