مشهد

به منظور کاهش خشم و افزایش نشاط، 300‌ هزار دانش‌آموز در طرح سلامت المپیادهای درون‌مدرسه‌ای فعال هستند

 

رئیس اداره مشاوره تحصیلی و تربیتی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: به منظور کاهش خشم و افزایش نشاط، 300 هزار دانش‌آموز در طرح سلامت المپیادهای درون‌مدرسه‌ای فعال هستند.

خبرگزاری فارس: 300‌ هزار دانش‌آموز در طرح سلامت المپیادهای درون‌مدرسه‌ای فعال هستند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی ناطقیان عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به اقداماتی که در حوزه سلامت روانی دانش‌آموزان استان انجام شده است، اظهار کرد: آزمون سلامت روان در بین 82 هزار دانش‌آموز پایه اول متوسطه دوم گرفته شده و همچنین فرم اختلالات روانی رفتاری و تحصیلی یک میلیون و 160 هزار دانش‌آموز بررسی شده است.

رئیس اداره مشاوره تحصیلی و تربیتی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه پژوهش توصیفی در یک هزار و 200 دانش‌آموز در تمام مقاطع آموزشی انجام شده است، تصریح کرد: بر اساس این نتایج ارتقای عزت نفس دانش‌آموزان از 47.5 به 55 رسیده است.

وی از ارتقای خوش‌بینی میان دانش‌آموزان خبر داد و تاکید کرد: مهارت‌های خودآگاهی، خودکنترلی و جرات‌مندی دانش‌آموزان باید مورد توجه قرار گیرد.

ناطقیان عنوان کرد: 32 هزار تیم اولیا اقدام به برگزاری 32 هزار کارگروه مشارکتی کردند و یک میلیون و 500 هزار نفر از اولیا تحت پوشش آموزش‌های خانواده قرار گرفته‌اند.

رئیس اداره مشاوره تحصیلی و تربیتی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: طرح قاضی مدرسه در 500 مدرسه استان برگزار شده که بر اساس این طرح قضات از دادگستری آموزش‌های لازم را دیده و این آموزش‌ها را در مدارس برای دانش‌آموزان پیاده می‌کنند.

وی بیان کرد: به منظور کاهش خشم و افزایش نشاط میان دانش‌آموزان 300 هزار دانش‌آموز در طرح سلامت المپیادهای درون‌مدرسه‌ای فعال هستند.

ناطقیان در ارتباط با ورزش‌های هویت‌بخشی، گفت: قراردادی با اداره‌کل ورزش و جوانان منعقد شده که بر اساس آن در روزهای پنجشنبه این اداره‌کل آموزش‌ احیای ورزش‌های بومی محلی را برای دانش‌آموزان انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه در یکی دیگر از طر‌ح‌های مرتبط به سلامت روانی و رفتاری دانش‌آموزان 82 هزار دانش‌آموز متوسطه پایه اول تحت پوشش قرار گرفته‌اند، ادامه داد: همچنین در طرح تحلیل اختلالات روانی و رفتاری که فرم‌های آن توسط مدیر، معاون و معاون پرورشی مدارس تکمیل شده اختلالات رفتاری یک میلیون دانش‌آموز پایه‌ ابتدایی و متوسطه اول و دوم مورد بررسی قرار گرفته است.

وی از طرح پژوهش مرتبط با سلامت رفتاری دانش‌آموزان یاد کرد و گفت: در این طرح یک هزار و 260 دانش‌آموز جزء جامعه نمونه آماری بوده‌اند که در این جامعه آماری یک مدرسه دخترانه و پسرانه از همه ناحیه‌ها حضور دارد که هیجانات مثبت و منفی، گرایش‌های مذهبی دانش‌آموزان این مدارس بررسی می‌شود.

ناطقیان عنوان کرد: بر اساس نتایج آزمون و اطلاعاتی که مراکز مشاوره وابسته به آموزش و پرورش ارسال می‌کنند نقشه راهی برای کنترل آسیب‌ها در نقاط خطرپذیر پیدا کرده‌ایم که در آن، راه‌های مداخله نیز پیش‌بینی شده است تا از این طریق میزان مشخصی از آسیب‌ها را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه در راستای کمیته کیفیت‌بخشی و جلوگیری از آسیب‌ها با همکاری دادگستری استان طرح پیشگیری رشدمدار در راستای آگاهی مداری و خود کنترلی دانش‌آموزان اجرا می‌شود، افزود: همچنین با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی طرح تربیت جنسی دانش‌آموزان در 160 مدرسه استان در حال اجراست.

رئیس اداره مشاوره تحصیلی و تربیتی اداره‌کل آموزش و پرورش استان به اجرای طرح قاضی مدرسه در 500 مدرسه سطح استان با همکاری دادگستری خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه دادگستری خراسان رضوی نهایت همکاری را با اداره‌کل آموزش و پرورش استان در زمینه کاهش آسیب‌ها داشته است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا