مشهد

بودجه فعالیت‌های قرآنی باید افزایش یابد/ تربیت ۲۰۰۰ حافظ قرآن دارای مدرک تخصصی

مهدی قره شیخلو

رئیس سازمان دارالقرآن کریم گفت: اکنون ۲ هزار نفر حافظ کل قرآن دارای مدرک تخصصی در سطح کشور داریم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، مهدی قره‌شیخلو ظهر امروز در همایش حافظان کل قرآن کریم در اداره تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: سال گذشته نخستین همایش حفاظ قرآن را برگزار کردیم و اکنون 2 هزار نفر حافظ کل قرآن دارای مدرک تخصصی در سطح کشور داریم.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم تصریح کرد: تاکنون 52 هزار نفر در مسابقات حفظ شرکت کرده‌اند که 5 هزار نفر مدرک بین درجه یک تا پنج گرفته‌اند، 70 درصد از این جمعیت بانوان هستند که این یک فرصت مناسب است که یک خانم فضای انس با قرآن را در خانواده خود گسترش دهد.

وی در رابطه با همایش حافظان کل قرآن کریم گفت: هدف از این همایش، افزایش تعامل در حوزه فعالیت‌های قرآنی است و در سال گذشته این همایش در 17 استان کشور برگزار شد و سعی کردیم زمینه‌ای برای همراهی حافظان جهت توسعه بیشتر حفظ قرآن در کشور با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری که فرموده‌اند باید 10 میلیون حافظ قرآن در کشور داشته باشیم، باشد.

قره‌شیخلو ادامه داد: بهترین کسانی که می‌توانند زمینه حفظ قرآن کریم را ایجاد کنند، حافظان قرآن هستند و باید تلاش کنند تا زمینه برای استفاده مردم از تجارب آنها ایجاد شود و هدف از این که تلاش می‌شود حافظان جلسات قرآنی برگزار کنند این است که این کار به صورت مردمی انجام بشود.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم با اشاره به اهمیت فعالیت‌های حوزه قرآنی، خاطرنشان کرد: باید به عنوان کشور اسلامی سهم بیشتری از بودجه در اختیار فعالیت‌های قرآنی قرار بگیرد، همچنین با تلاش بسیار و استفاده از ظرفیت خیرین سعی می‌کنیم منابع مالی را تا حدی تامین کنیم.

وی با اشاره به اهمیت فراگیر شدن فعالیت‌های قرآنی در سطح جامعه، عنوان کرد: باید افراد جامعه را به حوزه قرآنی دعوت کنیم و طبق برنامه ریزی‌های انجام شده امسال 400 جلسه حفظ  قرآن پیش بینی کرده‌ایم که امیدواریم این تعداد جلسات افزایش پیدا کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 16 =

دکمه بازگشت به بالا