خراسان

بیشترین بیکارشدگان صنعت در خراسان‌رضوی مربوط به نساجی است

 

احسان سهرابی

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار خراسان‌رضوی گفت: بیشترین تعداد بیکارشدگان در خراسان‌رضوی مربوط به کارخانجات نساجی بوده که مشکلات زیادی برای کارگران آن‌ها وجود دارد.

احسان سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: یکی از عللی که سبب شده تعداد کارگران بیکار شده در بخش نساجی بالاتر از سایر بخش‌ها باشد این است که این واحدها تعداد اشتغال بسیار بالایی دارند.

وی بیان کرد: اگر یک واحد نساجی تعطیل شود ممکن است تا حدود 1000 کارگر از کار بیکار شوند و به همین علت رکود موجود در بخش نساجی تأثیر بسیار زیادی در مسئله اشتغال دارد.

سهرابی یکی از مشکلات موجود برای صنعت نساجی خراسان‌رضوی را قاچاق موجود در محصولات مربوط به این صنعت دانست و تأکید کرد: دولت باید بتواند در فرآیندی برنامه‌ریزی شده هم از حقوق کارگر و هم از حقوق کارفرما حمایت کند چراکه وضعیت اقتصادی کنونی به‌گونه‌ای نیست که بتوان مشاغل را به‌راحتی حفظ کرده و کارگاه‌ها بتوانند فعالیت خود را ادامه دهند.

عضو هیئت‌مدیره کانون شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه تشکل‌های کارگری با تشکل‌های کارفرمایی از جمله اتاق بازرگانی تعامل بسیار مناسبی دارد، تأکید کرد: در همه دولت‌ها زمانی‌که وضعیت اقتصادی دارای مشکل باشد به بدنه تولید برای رونق چرخه اقتصاد کمک می‌شود تا بتواند فعالیت خود را ادامه داده و در نتیجه مجدداً وضعیت بازار مساعد شود.

وی با اشاره به موضوع حقوق و و دستمزد کارگران و شبهات موجود در آنها، بیان کرد: برخی برای تعیین دستمزد پایین کارگران پایین بودن بهره‌وری را بهانه می‌کنند اما باید دید که یک کارگر تا چه میزان بهره‌مند است تا با فراغ بال و بدون اضطراب در مورد معیشت، زندگی خود را گذرانده و بتواند تنها به کار خود فکر کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 8 =

دکمه بازگشت به بالا