فرهنگ و هنر

تئاتر ال‌کلاسیکو “کمدی موقعیت” و برشی از زندگی روزمره است

احسان روحی

نویسنده و کارگردان تئاتر ال کلاسیکو گفت: این تئاتر “کمدی موقعیت” و برشی از زندگی روزمره است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، احسان روحی ظهر امروز در نشست خبری تئاتر “ال‌کلاسیکو” اظهار داشت: نمایش کمدی اجتماعی «ال کلاسیکو» در واقع برشی از زندگی است و نگاه نافذی به اتفاقات کوچکی که در زندگی می‌افتد و در یک بازه زمانی تبدیل به بحران می‌شوند دارد بحرانی که ساختمان و شاکله اصلی اثر را خلق می‌کند.

نویسنده و کارگردان نمایش «ال کلاسیکو» افزود: برای هر نویسنده‌ای این نکته حائز اهمیت است که در دوره‌ای که زندگی می‌کند چه اتفاقاتی می‌افتد و چقدر می‌تواند جریان‌ساز باشد.

روحی با بیان اینکه نمایش «ال کلاسیکو» از جنس کمدی‌های موقعیتی است که در آثار روز دنیا به شدت مخاطب پیدا کرده گفت: در این نمایش به اتفاقاتی می‌خندیم که در پشت آن اتفاقات، بحرانی وجود دارد و در واقع به “طنزی گروتسگ‌وار” می‌رسیم.

وی با اشاره به اینکه تلفیق فوتبال و هنر می‌تواند در این نمایش یک ویژگی باشد، گفت: آدم‌های این نمایش در مواجهه با بردها و باخت‌هایی که در جریان زندگی برایشان اتفاق می‌افتد کُنش‌های مختلفی دارند و این بازی مهم در جهان فوتبال، دستمایه‌ای برای خلق این اثر شده و تمام تلاش من این بوده که زندگی بر روی صحنه جریان داشته باشد.

نویسنده و کارگردان نمایش «ال کلاسیکو» در ادامه نشست با اشاره به اینکه در کارگردانی دو مقوله طراحی و میزانسن اهمیت دارد، بیان کرد: برخی صرفاٌ میزانسن را به عنوان کارگردانی می‌دانند ولی طراحی کارگردانی در تئاتر از اهمیت زیادی برخوردار است و در تئاتر مدرن امروز همه چیز در خدمت طراحی کارگردانی اتفاق می‌افتد.

در پایان نشست از پوستر نمایش «ال کلاسیکو» نیز رونمایی شد.

به گزارش تسنیم تئاتر «ال‌کلاسیکو» از دهم دی ماه هر شب ساعت ۱۸ در تماشاخانه اشراق روی صحنه می‌رود و پیش‌فروش بلیت‌های این نمایش نیز به‌زودی در سایت مشهد گیشه انجام می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا