خراسان

تدارک 50 موکب در مسیر قوچان برای زائران پیاده دهه آخر صفر

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قوچان از تدارک 50 موکب و مکان استقبال، پذیرایی و استراحت برای زائران پیاده امام رضا (ع) در دهه آخر صفر از مسیر این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: تدارک 50 موکب در مسیر قوچان برای زائران پیاده دهه آخر صفر

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، هادی رجایی‌نیا صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این شهرستان به عنوان نخستین شهر خراسان رضوی و میقات‌الرضا از محور شمال بوده که هر ساله پذیرای سیل مشتاقان کاروان‌های پیاده حرم رضوی در دهه آخر صفر است.

وی تصریح کرد: بیش از 50 موکب برای استقبال، پذیرایی یا استراحتگاه در محورهای مختلف از جمله محور فاروج به قوچان و چناران، اسفراین به قوچان و چناران، سرولایت به دوراهی دوغایی و از مسیر درگز به محدوده استحفاظی قوچان در نظر گرفته شده است.

معاون فرماندار قوچان با اشاره به تشکیل ستادی برای خدمت‌رسانی مطلوب به زائران پیاده دهه آخر صفر، گفت: فرمانداری مسئولیت ستاد را بر عهده داشته و کمیته‌های مختلفی با حضور دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در حوزه‌های بهداشت و امدادرسانی، ترافیکی، انتظامی و امنیتی، اسکان، فرهنگی و… تشکیل شده است.

وی با یادآوری اینکه کاروان‌هایی نیز در سطح شهرستان ثبت‌نام کرده و برنامه‌ریزی در خصوص تردد و اسکان آنها در طول مسیر انجام شده است، بیان کرد: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده و بررسی عملکرد سال‌های گذشته نسبت به تقویت نقاط قوت و اصلاح نقاط ضعف اقدامات اساسی انجام گرفته است.

رجایی‌نیا با بیان اینکه اکیپ‌های مختلفی در طول مسیر در حال سرکشی و تردد برای رفع مشکلات و … برنامه‌ریزی شدند، خاطرنشان کرد: زائرین پیاده به ویژه مدیران کاروان‌ها باید به توصیه اکیپ‌های خدماتی، ترافیکی، انتظامی و درمانی در راستای ایمنی و پیشگیری از بروز حوادث احتمالی عمل کنند.

وی تأکید کرد: کاروان‌های پیاده به گونه‌ای باید برنامه‌ریزی کرده که هنگام تاریک شدن هوا در یک استراحتگاه توقف داشته باشند زیرا اکیپ‌های مستقر در محورها از تردد آنها جلوگیری خواهند کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قوچان با تأکید بر اینکه فلسفه قیام عاشورا فرهنگی بوده خواستار توجه بیشتر به معنویات و امورات فرهنگی در طول روز توسط مسئولین کاروان‌ها شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 13 =

دکمه بازگشت به بالا