مشهد

ترافیک‌هایی که ابتلا به کرونا را نشانه گرفته‌اند/ییلاقات مشهد همچنان در انتظار سیاست‌گذاری

ترافیک‌های آخر هفته به سمت ییلاقات مشهد همچنان ادامه دارد؛ مسئله‌ای که بسیار نگران‌کننده است و می‌تواند شرایط شیوع کرونا را شکننده‌تر کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، وضعیت کرونا این روزها در سراسر کشور و در استان‌هایی همچون خراسان رضوی و بالاخص مشهدمقدس بسیار شکننده است.

تمامی آمارها و ارقام البته حاکی از این است که روند نزولی مناسبی در زمینه بستری‌شدگان و فوتی‌های کرونا در خراسان رضوی به ثبت رسیده و البته تمامی این آمارها منوط به رعایت مسائل بهداشتی از سوی مردم است.

گشت و گذار میدانی در شهر مشهد حاکی از رعایت نسبی پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان است و بخش زیادی از مردم در ترددهای خود از ماسک استفاده می‌کنند.

اما یکی از مهمترین مسائل نگران‌کننده در مورد مشهد آخر هفته‌های این شهر و سیل خروشان جمعیت به سوی تفرجگاه‌ها و مناطق ییلاقی این شهر همچون طرقبه، شاندیز، جاغرق و… است.

بسیاری از مردم مشهد در آخر هفته خود بدون توجه به شرایط بسیار حساس و شکننده کرونایی به سوی این تفرجگاه‌ها سرازیر می‌شوند و این مسئله می‌تواند در میان مدت آسیب‌های جبران‌ناپذیری به سلامت شهری وارد کند و روند مبارزه با ویروس کرونا را همچنان به تاخیر بیندازد.

برای مثال امروز نیز براساس اعلام پلیس راه خراسان رضوی امروز نیز ترافیک مسیرهای تفرجگاهی خراسان‌ رضوی پرحجم است.

ترافیک خودروها در مسیرهای تفرجگاهی این استان پرحجم و نیمه سنگین است.در حال حاضر ترافیک در خروجی‌های مشهد به سوی شاندیز و فریمان پرحجم است.همچنین ترافیک در جاده‌های مشهد به چناران، مشهد به کلات و مشهد به کارده نیمه سنگین است.

تمام این شواهد حاکی از این است که ظن و گمان مردم مشهد این است که احتمالا کرونا آخر هفته‌ها کاری به کار آنان ندارد در حالی که تمام تحقیقات حاکی از این است که کرونا بسیار جمعیت‌دوست است و هرکجا که جمعیتی تجمع کند کرونا نیز ناخودآگاه ضریب نفوذ و سرایتش دوچندان می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا