مشهد

تشکیل کتابخانه تخصصی امام رضا(ع) در آستان قدس رضوی

دبیر علمی «دهمین جشنواره بین المللی انتخاب کتاب سال رضوی»، گفت: مهمترین دستاورد چندساله جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی، دستیابی به مجموعه کتاب های منتشر شده در ۲۰ سال اخیر با موضوع فرهنگ و سیره رضوی بوده است که به صورت یک کتابخانه تخصصی در کتابخانه مرکزی آستان قدس در اختیار علاقمندان و مخاطبان قرار گرفته است.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از ستاد خبری «دهمین جشنواره بین المللی انتخاب کتاب سال رضوی»، هادی منوری، دبیر علمی این جشنواره در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف این رویداد بزرگ فرهنگی اظهار کرد: از جمله اهداف این جشنواره می توان به ثبت و چاپ کتاب هایی اشاره کرد که در حوزه فرهنگ و سیره رضوی نوشته شده است، می باشد تا بتوانیم در خصوص منابع و معارف حضرت رضا(ع) کتاب های بیشتری منتشر کنیم و یا کتاب هایی که در این موضوعات نوشته شده را تکریم، نمایش و حتی چاپ مجدد کنیم و در اختیار مخاطبان قرار دهیم.
وی افزود: ترغیب و تشویق نویسندگان و ناشران به چاپ و نگارش کتاب با موضوع سیره امام رضا(ع) و خاندان آن حضرت از دیگر اهداف این جشنواره بین‌المللی است.
دبیر علمی «دهمین جشنواره بین المللی انتخاب کتاب سال رضوی» در ارتباط با دستاوردهای این جشنواره در دوره های گذشته ابراز کرد: مهمترین دستاورد چندساله جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی، دستیابی به مجموعه کتاب های منتشر شده در ۲۰ سال اخیر با موضوع فرهنگ و سیره رضوی بوده است که به صورت یک کتابخانه تخصصی در کتابخانه مرکزی آستان قدس در اختیار علاقمندان و مخاطبان قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه امروز ما می توانیم ادعا کنیم که کمتر کتابی در حوزه رضوی به چاپ رسیده که در این جشنواره دیده نشده باشد، اضافه کرد: از دیگر دستاوردهای این جشنواره می توان به افزایش انتشار و نگارش کتاب در حوزه رضوی و ارتقا کیفیت آثار این حوزه اشاره کرد که دلیل آن، رقابت بالایی است که شرکت کنندگان در این جشنواره با یکدیگر دارند.
منوری با اشاره به این موضوع که آثار برگزیده جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی از کیفیت نگارش و چاپ بالایی برخوردار است، ادامه داد: از جمله ویژگی های این رویداد فرهنگی بین المللی حضور ناشران و نویسندگان غیرفارسی زبان است که موجب شده در کنار شناسایی ناشرین کتاب های مذهبی غیر فارسی زبان به خصوص در حوزه رضوی، آنها با اشتیاق و پشتکار بیشتری به فعالیت در این بخش بپردازند.
دبیر علمی «دهمین جشنواره بین المللی انتخاب کتاب سال رضوی» عنوان کرد: با دعوت و تشویق ناشران و نویسندگان خارجی، چاپ و نشر کتاب در حوزه سیر رضوی در خارج از مرزهای کشور رشد قابل توجهی پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه بیشتر کشورهای عربی زبان مانند لبنان، عمان و پاکستان در این جشنواره بین المللی شرکت می کنند، تاکید کرد: کشورهای انگلیسی زبان و اردو نیز آثار بسیاری را به این جشنواره در این مدت ارسال کرده اند.
منوری بیشترین آثار ارسالی را مربوط به بخش کتاب های «شایسته چاپ» و پایان نامه اعلام کرد و گفت: هر نویسنده و ناشری که پیرامون خاندان ائمه اطهار(ع) و حضرت رضا(ع) قلم بزند از پاداش دنیوی و اخروی برخوردار می شود.
«دهمین جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی» با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی،گسترش فعالیت‌های علمی، هنری و پژوهشی و شناسایی، تجلیل و حمایت از پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده آن،‌ از سوی سازمان کتابخانه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.
این جشنواره بین المللی با موضوع تألیف، ترجمه و پایان‌نامه با موضوع امام رضا(ع) و خاندان آن حضرت در بخش های، کتاب برتر، کتاب دیجیتال برتر، پایان نامه برتر، ناشر برتر و حمایت از آثار رضوی  در تاریخ هشتم مرداد ماه جاری در مشهد برگزار می شود.
متقاضیان شرکت در این جشنواره بین المللی می توانند آثار خود را تا۲۰خردادماه جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا