مشهد

تغییر آرایش سیاسی شورای شهر مشهد

 
 

 

محمد جواد رنجبر -روزگذشته و حدود ۴۰ ساعت پس از پایان رای گیری انتخابات پنجمین دوره شورای شهر مشهد نتایج رسمی شمارش آرای این دوره توسط رحیم نوروزیان فرماندار این شهرستان اعلام شد تا تکلیف ۱۵ عضو جدید این شورا که بر اساس رای و نظر شهروندان مشهدی برگزیده شده اند مشخص شود.
به گزارش خراسان رضوی محمد  رحیم نوروزیان در نشست خبری عصر روزگذشته خود با رسانه ها  گفت :از مجموع یک میلیون و ۴۲۲هزار آرای مأخوذه و یک میلیون و ۲۲۵هزار آرای صحیح، ۱۵نفر منتخبان مردم مشهد در انتخابات شورای شهر به شرح ذیل است:
۱ – امیر شهلا      ۲۵۶۱۲۴
۲ – شهناز رمارم    ۲۵۳۰۹۵
۳ – بتول گندمی    ۲۵۱۵۷۴
۴ – احمد نوروزی    ۲۴۵۴۸۳
۵ – محمدرضا حیدری    ۲۴۲۰۵۹
۶ – علیرضا شهریاری    ۲۳۰۱۰۱
۷ – احسان اصولی    ۲۲۷۴۷۲
۸ – حمیدرضا موحدی زاده    ۲۲۴۷۳۹
۹ – سیدمسعود ریاضی    ۲۱۸۶۱۰
۱۰ – محمدحسین ودیعی    ۲۱۴۰۳۵
۱۱ – رمضانعلی فیضی    ۲۱۳۵۷۰
۱۲ – محمدهادی مهدوی نیا    ۲۱۱۷۰۴
۱۳ – مجتبی بهاروند    ۲۰۸۲۶۴
۱۴ – محمد حاجیان شهری    ۲۰۳۷۷۱
۱۵ – سیدمحسن حسینی پویا      ۲۰۰۶۸۹
فرماندار مشهد همچنین گفت :هیچ مشکل کمبود تعرفه در شهرستان مشهد نداشتیم و این که گفته می شود تعرفه نبوده و نرسید، حرف بی پایه ای است. وی همچنین میزان آرای باطله را حدود ۲۰۰هزار رأی اعلام کرد.   نوروزیان در مورد تخلفات احتمالی انتخابات شورای شهر مشهد نیز گفت: تخلفات به دو نوع شکلی و ماهیتی اند که قاطعانه می گویم تخلف به شکل ماهیتی نداشتیم و اگر کسی مستندی دارد، ارائه کند تا رسیدگی  شود. افزود: اعتراضات و شکایات احتمالی نامزدها نیز در مهلت قانونی رسیدگی می شود.
فرماندار مشهد درباره تأخیر در شروع اخذ رأی از مردم در چند شعبه شهرستان مشهد نیز گفت: اگر شعبه ای بوده که کار خود را با تأخیر آغاز کرده، باید پیگیری شود که مسئولان آن شعبه، در دوره بعد، حضور نداشته باشند.
نوروزیان درباره علت تأخیر در اعلام نتایج انتخابات شورای شهر مشهد در حالی که نتایج نهایی انتخابات شورای شهر تهران ظهر امروز اعلام شده بود، نیز گفت: تهران نتایج ۷۵درصد آرا را اعلام کرد و ما اکنون نتایج کل شعب اخذ رأی را اعلام کردیم.
درخور ذکر است این اسامی جزو نفرات معرفی شده در لیست امید « ائتلاف فراگیراصلاح طلبان استان» هستند. بر این اساس  ۱۰ منتخب بعد  یعنی غلام‌حسین صاحبی با ۱۶۳۲۴۵ ،محمد سهیلی ۱۶۲۸۴۳،ابراهیم آموزگار۱۴۴۵۳۰،علی اصغر نخعی راد۱۴۲۱۹۶،خلیل موحدی۱۳۹۳۱۸، فرج ا…شوشتری۱۳۶۵۳۷ ،حسن قدیری  ۱۳۴۴۰۲،حسن منصوریان۱۳۱۰۰۵،انسیه غفوریان۱۲۲۲۳۴،ایمان فرهمندی۱۲۱۸۹۵  رای  که جزو  اصول گرایان  بودند به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شده اند .
گرایش سیاسی منتخبان شورای شهر در شهرستان های استان
شایان ذکر است روزگذشته رئیس ستاد انتخابات استان خراسان رضوی نیز درباره گرایش سیاسی منتخبان شوراهای اسلامی ۲۸ شهرستان استان گفت :گرایش سیاسی ۷۵ درصد منتخبان شوراهای شهری استان  اصلاح طلب و اعتدالی است. از این  میزان ۸۲ نفر معادل ۴۹٫۵ درصد اصلاح طلب و ۴۲ نفر معادل با ۲۵٫۵ درصد مستقل و از جریان اعتدال هستند.
 سید جواد حسینی افزود :۴۱ نفر از منتخبان مردم در ۲۸ شهر استان معادل ۲۵ درصد نیز اصول گرا هستند. همچنین در پنج شهر استان ۱۰۰ درصد اصلاح طلبان و اعتدالیون حامی دولت حائز اکثریت آرا شده اند که این پنج شهر شامل مشهد، بجستان، تایباد، خواف و زاوه است. وی ادامه داد:در هیچ یک از شهر های مرکز شهرستان های استان اصولگرایان نتوانسته اند اکثریت شورا را به دست آورند .در شهر های تربت حیدریه ۴ نفر، تربت جام ۳، جوین ۳، کاشمر ۳ و گناباد ۳ نفر اصولگرا وارد شورای شهر شده اند، هر چند در این شهرها نیز اکثریت با اصولگراها نیست.حسینی تصریح کرد:در سایر مرکز شهرستان های استان اکثریت اعضای شوراها با حامیان دولت است،  در هر یک از   شورای  شهرهای  باخرز، جغتای ،خوشاب، رشتخوار، فیروزه، فریمان و مه ولات  ۴ نفر حامی دولت حائز اکثریت آرا شده اند.درنیشابور ۸ نفر، فریمان ۳، چناران ۵، خلیل آباد ۳، درگز ۳، سبزوار ۷، قوچان ۵ و کلات ۳ نفر از منتخبان از حامیان دولت هستند).

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + یک =

دکمه بازگشت به بالا