ایران

تهران و شمال کشور خنک می‌شود/گرد و خاک در زابل، ایلام و خوزستان

بارش باران بهاری - همدان

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به نفوذ هوای خنک در مناطقی از شمال کشور گفت:‌ این تغییرات جوی موجب بارشهای پراکنده در استانهای شمالی و خنک شدن هوا در برخی نقاط از جمله تهران خواهد شد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در تشریح وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که در ساعتهای آینده با وجود ورود هوای خنک شمالی به سواحل دریای خزر و شمال کشور شاهد افزایش ابر، کاهش دما، وزش باد و بارش باران در استانهای شمالی کشور باشیم.

وی ادامه داد: بر این اساس طی دو روز آینده احتمال ابرناکی، کاهش دما، وزش باد، بارش باران ملایم و مداوم برای شمال اردبیل، گیلان و غرب مازندران پیش‌بینی می‌شود؛ مرکزیت این بارشها نیز بر روی استان گیلان خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تصریح کرد: به غیر از استانهای شمالی و دریای خزر که مواج است بقیه نقاط کشور نیز جوی نسبتاً آرام را خواهد داشت.

وظیفه تصریح کرد: به سبب نفوذ هوای خنک شمالی به کشور برخی نقاط  و به‌ویژه استان تهران تحت تأثیر قرار می‌گیرد و  کاهش دما در برخی نقاط ایجاد خواهد شد؛ این کاهش دما به‌گونه‌ای است که دمای هوای استان تهران طی 24 ساعت آینده با نزول دو درجه در گرمترین زمان به 33درجه بالای صفر می‌رسد.

وی درباره وضعیت جوی سایر نقاط کشور گفت: در سه روز آینده شرق و جنوب شرق کشور به‌خصوص منطقه زابل در بعضی ساعات دچار وزش باد شدید و گرد و خاک خواهد شد؛ همچنین وزش باد و گردوخاک روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به ایلام و خوزستان نیز خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + بیست =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا