مشهد

توسعه شبکه دسترسی به دوچرخه در مشهد در اولویت است

توسعه شبکه دسترسی به دوچرخه در مشهد در اولویت است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، مجتبی بهاروند صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر مشهد اظهار داشت: همت و تلاش کامیونداران و رانندگان در سال ۶۲ خاطرات زیبایی از همبستگی مردم ایران را تداعی می‌کند. این زحمتکشانی که در ۸ سال دفاع مقدس به جنگ و به مردم کمک کردند و سه دهه بعد از آن هم همچنان به این مهم مشغولند.اما امروز بدلیل خودخواهی رانت خواران و خودروسازان این قشر زحمت‌کش دچار مخاطرات فراوان شده‌اند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد افزود: تغییرات سریع صنعت حمل و نقل با وجود مزایای فراوان حیطه ایمنی را دچار مخاطرات جدی کرده است.لزوم توجه بیشتر به حمل ونقل عمومی از اقدامات اساسی برای بهبود وضعیت ترافیک است. توسعه ریلی نقش کلیدی در کاهش مشکلات ترافیکی دارد. نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و انضباط ناوگان نیز امری ضروری است که مسیرهای مجزا و سیستم برقی شبکه ایمن و پاک را باعث می‌شود.

بهاروند گفت: اگر سلسله مراتب شبکه شهری نادیده گرفته شده و شریان‌های اصلی شهر تعدد یابد سبب کاهش اهمیت آنها و مضرات فراوان به شبکه حمل و نقل می‌شود. بنابراین مجوزهای تجاری در معابر اصلی از ایرادات بزرگ در این حوزه است.

وی با بیان این مسئله که مدیریت تردد وسایل نقلیه شخصی در مرکز شهر برای مشهد بسیار حیاتی است تصریح کرد: توسعه سیستم‌های انسان محور؛ سیستم‌های دوچرخه به‌دلیل ارزانی و پاک بودن و ایجاد سلامت در شهرهای بزرگ در اولویت‌های حمل ونقل است. لذا توسعه شبکه دسترسی دوچرخه ضرورت فراوان دارد.

بهاروند عنوان کرد: مدیریت تقاضای حمل و نقل؛ روش‌های مختلفی برای مدیریت تقاضا وجود دارد و یکی از اهم آن تنظیم زمان کاری دستگاه‌های عمومی در شهر است. در سال ۹۰ مطالعاتی در این زمینه برای مشهد انجام شده اما متاسفانه مسکوت مانده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا