خراسان

ثبت بیش از ۱۴ هزار شکایت مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ در خراسان رضوی

کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در شش ماهه اول سال جاری، ۱۴ هزار و ۵۶۴  شکایات مردمی مربوط به تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق سامانه ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صمت دریافت و بررسی شده است.

بخش علی بیاتی قله زو با بیان اینکه دریافت و رسیدگی به موقع گزارش‌ها و شکایت‌های مردمی از اولویت‌های کاری معاونت نظارت وبازرسی این سازمان است اظهار کرد: در شش ماهه اول سال جاری، ۱۴ هزار و ۵۶۴ گزارش از ستاد خبری، شکایت مردمی و ناظرین افتخاری به صورت حضوری، تلفنی، سامانه سامد، ۱۲۴ و پیامگیر دریافت شده است.

وی افزود: از نظر نوع تخلف کشف شده در پیگیری ستاد خبری‌ها به ترتیب گرانفروشی با ۵۴ درصد، عدم درج قیمت با ۱۴ درصد و کم فروشی ۹ درصد، عرضه خارج از شبکه ۶ درصد، فروش اجباری کالا وخدمات ۵ درصد، اخفاء وامتناع از عرضه کالا ۴ درصد و سایر تخلفات ۸ درصد را شامل بوده است. 

کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد : اهم گزارشات رسیده در بخش کالایی شامل نان، گوشت مرغ، میوه و تره بار و خواربار و در بخش خدمات، رستوران‌ها وغذاخوری‌ها، خدمات مشاورین املاک، آرایشگاه مردانه و تعمیر خودرو بوده است.

بیاتی قله زو خاطر نشان کرد: در مجموع از بررسی گزارشات رسیده تعداد ۴۱۱۱ واحد متخلف شناسایی و برای ایشان پرونده تخلف به ارزش ۵۳۹ میلیارد ریال تنظیم شده  و به شعب تعزیرات حکومتی در استان ارسال گردیده است.

وی با بیان اینکه درجهت تسریع در احقاق حقوق شاکیان و جبران خسارت وارده در مواردی که موضوع شکایات موضوع عمومی و فراوانی نبوده و واحد صنفی دارای سابقه تخلف نباشد قبل از تشکیل پرونده تخلف در کارگروه‌های رسیدگی استانی، مصالحه و جلب رضایت شاکیان انجام می شود تاکید کرد:  در مجموع ۲۳۷ شکایت جلب رضایت شده و مبلغ ۳۹ میلیارد ریال به آنان بازگشت شده است.

کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: خراسان رضوی در شکایات منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان در سطح کشور رتبه اول را کسب نموده است و از نظر تعداد گزارشات ستاد خبری و شکایات مردمی دریافتی رتبه دوم را بعد از استان تهران کسب نموده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان صمت استان خراسان رضوی، وی تصریح کرد : سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان یعنی شماره تلفن ۱۲۴، شبانه روزی آمادگی دریافت شکایات، انتقادات، پیشنهادات و نظرات مردمی  را دارد و عموم اقشار جامعه در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی مراتب را اعلام نمایند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا