گردشگری

جاذبه های بی نظیر فرانسه

بدون شک، قلب فرانسه پاریس است، پاریسی که خانه موزه‌های جهانی، معماری و زندگی شبانه به شمار می‌رود. خارج از پایتخت، شهرهای کوچک، قلعه‌ها، روستاها و کوه‌ها نیز جاذبه‌های زیادی را به گردشگران ارایه می‌دهند.

 تعریف فرانسه در ذهن شما می‌تواند برگرفته از مسائل متفاوتی باشد، از جمله آن‌ها جاذبه‌ها و یادبودهای بی‌نظیری است که هرگز نباید از دست بدهید.

بدون شک، قلب فرانسه پاریس است، پاریسی که خانه موزه‌های جهانی، معماری و زندگی شبانه به شمار می‌رود. خارج از پایتخت، شهرهای کوچک، قلعه‌ها، روستاها و کوه‌ها نیز جاذبه‌های زیادی را به گردشگران ارایه می‌دهند. جاذبه‌هایی مانند برج ایفل یا کلیسای فونتونی که تبدیل به سمبل فرانسه شده‌اند. بهتر است دفعه بعد که به این کشور اروپایی سفر می‌کنید سری به این نقاط بزنید.

‏۱- طاق پیروزی Arc de Triomphe ‎‏
‏طاق پیروزی یکی از مهم‌ترین سازه‌های موجود در شهر پاریس است و برای مردم فرانسه به عنوان یک سمبل مطرح می‌شود. این طاق در سال ۱۸۳۶ به عنوان یادبود برای سربازان کشته شده در جنگ‌های ناپلئون و همچنین انقلاب فرانسه بنا شده است. بیش از ۱۰۰ سال، طاق پیروزی بزرگ‌ترین طاق در تمام دنیا بوده است. امروز مکان این طاق در میدان شارل دوگل و در انتهای خیابان معروف شانزالیزه قرار دارد. در پایه قوس، آرامگاه سرباز گمنامی وجود دارد که دارای شعله‌های ابدی است. برای اینکه این نقطه تاریخی در پاریس را بیابید به سمت منطقه هشتم حرکت کنید.

شهر های فرانسه,آثار باستانی فرانسه

طاق پیروزی یکی از مهم‌ترین سازه‌های موجود در شهر پاریس است

 
کاخ ورسای Palace of Versailles‏
کاخ ورسای مجموعه کاخ‌هایی در شهر ورسای در نزدیکی پاریس است که به‌عنوان بزرگترین کاخ‌های سلطنتی جهان شناخته می‌شود.

این کاخ سابقاً در دهکده‌ای به همین نام در نزدیکی پاریس قرار داشت، اما امروزه این دهکده و کاخ جزو حومهٔ پاریس به‌شمار می‌روند. از سال ۱۶۸۲ تا سال ۱۷۸۹، که به‌اجبار انقلابیون خانوادهٔ سلطنتی به پاریس منتقل شدند، این کاخ محل زندگی و دربار حکومتیِ شاهان فرانسه بود.

 کاخ بی‌نظیر ورسای که در فاصله ۳۰ دقیقه خارج از پایتخت فرانسه واقع شده، ۱۰۰% ارزش بازدید دارد. در سال ۱۶۲۳ شهر ورسای کوچک و کاخ نیز خانه سنگی کوچکی به شمار می‌رفت. به مرور زمان، کاخ گسترش پیدا کرده و به صورتی بسیار پرتجمل طراحی شد. امروز شما می‌توانید به گردش در کاخ ورسای پرداخته و زبان به تحسین اتاق خواب‌های شگفت‌انگیز، تالار آیینه خیره‌کننده و باغ‌های زیبای آن که کل ساختمان را احاطه کرده‌اند بگشایید. ‏‏‏ ‏‏‏‏

 شهر های فرانسه,آثار باستانی فرانسه

کاخ ورسای مجموعه کاخ‌هایی در شهر ورسای در نزدیکی پاریس است

 پل میلائو Millau Viaduct
‏‏‏در جنوب فرانسه، شهر کوچک میلائو قرار گرفته، هرچند این اسم ممکن است برای شما ناآشنا باشد، میلائو استحقاق آن را دارد که در لیست سفر شما به فرانسه قرار گیرد و علت این امر نیز پل میلائو است. پل میلائو، یک پل کابلی شگفت‌انگیز است که در دهانه رودخانه‌ی تارن Tarn قرار گرفته و ابعاد و ارتفاع آن رکوردهای بسیاری را شکسته‌اند. هر چند که این پل در سال ۲۰۰۴ بازگشایی شده و با این توصیفات جز جدیدترین نشانه‌های فرانسه است، اما به خاطر طراحی غیرعادی خود جز جاذبه‌های تاثیرگذار فرانسه به شمارمی‌رود. علاوه بر این، پل میلائو با مناظر بسیار شگفت‌انگیزی احاطه شده که می‌توانند به عنوان پس زمینه‌ای در بهترین عکس‌های قابل تصور خودنمایی کنند. ‏‏‏‏‏  

شهر های فرانسه,آثار باستانی فرانسه

پل میلائو، یک پل کابلی شگفت‌انگیز است که در دهانه رودخانه‌ی تارن Tarn قرار گرفته

 
 کلیسا فونتونی Abbey of Fontenay
سفر به فرانسه می‌تواند به معنی شانسی برای بازدید از بناهای مذهبی بی‌شماری باشد، اما فقط تعداد اندکی از آن‌ها هستند که به اندازه کلیسای فونتونی شاخص باشند. این کلیسا که در شهر کوچک مارمانی Marmagne واقع شده، در اصل در سال ۱۱۱۸ به سبک رمانسک ساخته شده بود. برخلاف سن زیاد این کلیسا، بیبشتر قسمت‌های کلیسای اصلی، دست نخورده باقی مانده است. شما می‌توانید در بازدید از این کلیسا به اتاق ناهارخوری، اتاق‌های راهبان و حتی خوابگاه‌های چهره‌های مذهبی مشهور قرن‌های گذشته سری بزنید. ‏ ‏   

شهر های فرانسه,آثار باستانی فرانسه

 کلیسا فونتونی، در شهر کوچک مارمانی Marmagne واقع شده است

 
نوتردام پاریس Notre Dame de Paris
کلیسای جامع نوتردام پاریس کلیسای معروفی در شهر پاریس است. این کلیسا در جزیره سیته در میانه رود سن و در مرکز پاریس واقع شده است. هر سال ۱۳ میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند.

در محلی که هم اکنون این کلیسا قرار دارد تا قبل از قرن چهارم میلادی معبدی غیر مسیحی وجود داشته است. در قرن چهارم کلیسایی بزرگ جای آن معبد راگرفت. این ساختمان تا قرن دوازدهم بر جای بود ولی در آن زمان جمعیت پاریس بطور ناگهانی بالا رفت و تصمیم گرفته شد تا کلیسا را بزرگ گردانند. بدین ترتیب ساختمان قبلی را خراب کرده و در سال ۱۱۶۳ میلادی ساختمان جدید شروع شد که ساختن آن تقریباً دو قرن طول کشید و در ۱۳۴۵میلادی به پایان رسید. این کلیسا تا مدتی طولانی بزرگترین کلیسای اروپا بود ولی هم اکنون نه تنها در اروپا بلکه در فرانسه کلیساهای بزر گتر از آن وجود دارند. اهمیت آن در این است که زیباترین اثر در معماری گوتیک می‌باشد. برای تزیین داخل و خارج آن صدها مجسمه کوچک و بزرگ از سنگ یا چوب تراشیده‌اند.   

شهر های فرانسه,آثار باستانی فرانسه

 کلیسای جامع نوتردام پاریس کلیسای معروفی در شهر پاریس است

برج ایفل Eiffel Tower
برج ایفل برجی فلزی در میدان شان دو مارس و در کنار رود سن واقع در شهر پاریس است. برج ایفل که امروزه به عنوان نماد فرانسه شناخته می‌شود، پربازدیدترین بنای جهان و یکی از شناخته‌شده‌ترین بناها در جهان است.

ساخت برج ایفل در سال ۱۸۸۷ آغاز و در ۳۱ مارس ۱۸۸۹ به پایان رسید. در آغاز برج ایفل برای نمایشگاه جهانی و به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه ساخته شد ولی پس از ساخت این بنا مورد قبول همگان واقع نشد و ۳۰۰ نفر که در بین آنها می‌توان از امیل زولا، گی دو موپاسان، شارل گارنیه و هم چنین الکساندر دوما نویسنده شهیر فرانسوی نام برد، به ساخت آن شدیداً اعتراض نمودند.

ساخت برج ایفل دو سال و دو ماه طول کشید. ۸۵۰ نفر در ساخت آن کار کرده‌اند. این برج از ۱۸ هزار و ۳۸ قطعه ساخته شده است و برای اتصال آن‌ها از ۲ و نیم میلیون پیچ مهره و میخ پرچ استفاده شده است. ارتفاع برج ۳۲۴ متر است که در زمان خود مرتفع‌ترین برج جهان بوده است. وزن برج ایفل بیش از ۱۰ هزار تن است که ۷ هزار و ۳۰۰ تن آن فولاد است.

شهر های فرانسه,آثار باستانی فرانسه

 برج ایفل برجی فلزی در میدان شان دو مارس و در کنار رود سن واقع در شهر پاریس است

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + هجده =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا