مشهد

جاعل ۱۵ میلیارد ریالی اسناد ملکی در مشهد دستگیر شد

انهدام 4 باند سرقت در 2 هفته گذشته در استان قم

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: عامل جعل و کلاهبرداری ۱۵ میلیارد ریالی اسناد ملکی در شهر مشهد توسط پلیس آگاهی دستگیر شد.

سردار قادر کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: با دریافت مرجوعه قضائی از سوی خانمی جوان مبنی بر جعل اسناد مالکیت توسط افراد ناشناس موضوع در دستور کار تیمی از پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: در بررسی اظهارات شاکی پرونده مشخص شد که این فرد پس از بازگشت سفر خارج کشور، قصد فروش یک قطعه زمین به متراژ ۳۵۰ مترمربع در محدوده بلوار امامت که ارثیه پدری اش بوده را داشته که هنگام سفارش فروش به چند بنگاه املاک، یکی از بنگاه‌ها اعلام می‌کند که این ملک به نام شخص دیگری است.

سردار کریمی تصریح کرد: در بررسی اظهارات متصدی بنگاه توسط کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی مشخص شد فردی به نام ابوالفضل مدتی قبل این ملک را برای فروش سفارش داده و از وی اطلاع و شماره‌ای ندارد. در روند رسیدگی به پرونده از اداره ثبت اسناد و دفاتر اسناد رسمی مشخص شد که وکالتنامه اولیه ملک به شاکی تفویض شده و سندی از ملک به فردی به نام ابوالفضل در سوابق موجود است، ولی اصل وکالت وجود ندارد.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی بیان کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد که در دفتر اسناد رسمی واقع در بخش کهریزک استان تهران وکالت نامه‌ای توسط شاکی به نام ابوالفضل تنظیم شده و این در حالی است که شاکی این وکالت‌نامه را قبول نداشته و اعلام داشته که جعل امضاء شده است.

وی ادامه داد: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی متهم را شناسایی و با یک سری تحقیقات میدانی او را در یکی از بنگاه‌های املاک محدوده بلوار سید‌رضی مشهد در حال تنظیم سند با مدارک جعلی در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند.

سردار کریمی خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی‌های به‌عمل آمده در مواجهه با مدارک و اسناد جمع آوری شده توسط پلیس به بزه انتسابی اعتراف و اعلام داشت که قصد فروش ملک را با وکالت‌نامه جعلی به ارزش پانزده میلیارد ریال داشته است. متهم پس از بازجوئی‌های تکمیلی به دادسرای عمومی انقلاب ناحیه ۶ مشهد اعزام که بنا به احکام صادره قضایی با قرار مناسب صادره روانه زندان شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =

دکمه بازگشت به بالا