خراسان

جامعه به رشد ۸ درصدی تولید نیاز دارد

ربیعی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه به رشد ۸ درصدی تولید در سطح جامعه نیاز داریم گفت: این رشد تنها به واسطه سرمایه‌های انسانی محقق می‌شود که روح قرآنی تولیدگر در سطح جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، علی ربیعی در اختتامیه مسابقات قرآن جامعه کار و تلاش در مشهد مقدس اظهار داشت: جامعه ایران در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری به پیشرفت، تلاش و ارتقاء امنیت در سطح جامعه نیاز دارد تا به واسطه آن بتواند خیر جمعی را در سطح اجتماع ایجاد کند.

وی افزود: ما در حال حاضر بیش از گذشته به فهم ارتباط‌های میان فردی قرآن نیاز داریم. این در حالی است که آسیب‌های اجتماعی در جامعه تبادلات ارزشی را به سطح پایینی رسانده است و ما در حال گذراندن روزهای ناخوشی هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ما باید از توصیه‌های قرآن در افزایش تولید بهره گیریم گفت: افزایش تولید در سطح جامعه باید در برابر جامعه رانتی قرار گیرد. پول در سطح جامعه نباید به پول مبدل شود این نمونه‌ای از جامعه‌ای غیر قرآنی است، این در شرایطی است که جامعه‌ای که پول با تلاش گره بخورد به اجتماعی تولیدی محور مبدل می‌شود.

ربیعی اظهار داشت: ما نیاز داریم بیش از گذشته ارزش‌های انسانی را که ناشی از مشارکت مردم است تقویت کنیم. هنگامی که کارگر در جامعه محترم شمرده شود جامعه تولیدمحور می‌شود. جامعه‌ای که در آن احترام‌ها بر اساس مصرف و برند است احترام کنار گذاشته می‌شود و این جامعه راه به جایی نمی‌برد.

وی خاطرنشان کرد: جامعه رانتی بدون زحمت پول به دست می‌آورد و تمام نیازهای خود را با پول تأمین می‌کند، سرمایه‌ها در بی‌هویتی شکل می‌گیرند ولی در مقابل آن کارآفرینان خانه‌نشین می‌گردند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  افزود: ما به رشد 8 درصدی در سطح جامعه نیاز داریم؛ این رشد تنها به واسطه سرمایه‌های انسانی محقق می‌شود که روح قرآنی تولیدگر در سطح جامعه هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =

دکمه بازگشت به بالا