ایران

جدیدترین تصمیم‌ وزارت نیرو درباره قیمت آب


  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی,قیمت آب

چندی است که شایعه‌هایی در مورد تغییر قیمت آب و افزایش تعرفه‌ها به گوش می‌رسد. معاون وزیر نیرو در امور برنامه ریزی و اقصادی بر این باور است که هیچ تغییر قیمتی صورت نگرفته واین شایعه ها به دلیل اجرای تبصره ۳ است.

 علیرضا دائمی در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: بیش از یکسال است که هیچ تغییر قیمتی در تعرفه‌های آب و حق انشعاب صورت نگرفته و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال نیز هیچ تغییر قیمتی رخ ندهد.

وی با اشاره به تبصره ۳ قانون مورد تصویب مجلس شورای اسلامی، گفت: این تبصره یک تبصره محلی است و اینگونه اعمال می‌شود که شوراهای شهر هر شهرستانی می‌توانند با استفاده این تبصره برای شهر خود تعرفه‌های آب را درصدی افزایش دهد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو با بیان این‌که این افزایش قیمت در یک چارچوب محدود و تعریف شده صورت می‌گیرد، اظهار کرد: پس از تصویب شوراها باید وزارت نیرو عدد افزایش قیمت را تصویب کند و براساس آن آیین‌نامه تدوین می‌شود.

به گفته دائمی، تغییرات قیمتی که دیده می‌شود صرفا محلی است و قانون نیز اجازه انجام این کار را به شوراهای شهر داده است.

وی با بیان اینکه قیمت های فعلی آب اصلا منطقی نیست، تاکید کرد: واقعی شدن قیمت آب موضوعی است که با توجه به بحران آب کشور باید در دست اجرا قرار گیرد، چراکه بی‌شک از این طریق می توان بحران آب را نیز مدیریت کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا