خراسان

جشن اولین سالروز ثبت ملی شیشلیک شاندیز برگزار شد

جشن اولین سالروز ثبت ملی شیشلیک شاندیز در فهرست میراث ناملموس کشور در شاندیز برگزار شد.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی،علی اکبر احمدزاده، رئیس اداره میراث فرهنگی طرقبه شاندیز شنبه شب ۱۱ شهریورماه در این جشن اظهار کرد: این محفل به همت ۱۴رستوران برترشاندیز و دستگاه‌های دولتی و خصوصی در شهر شاندیز برگزار شده است و به نوعی همه حامی و پشتیبان برگزاری این جشن بودند و امیدواریم بتوانیم با این حمایت ها شیشلیک شاندیز را بیش از پیش به مردم ایران و جهانیان به عنوان غذایی ملی به مردم معرفی کنیم.
وی افزود: جشن شیشلیک در مردادماه سال گذشته به همت میراث فرهنگی خراسان رضوی برگزار شد و به عنوان یکی از آیین‌های ناملموس کشور به ثبت ملی رسید. شیشلیک شاندیز به عنوان یکی از میراث گران‌بهای شهر شاندیز است و ما وارث آن هستیم، بنابراین با همت و تلاش و ایجاد برنامه‌های متنوع  سعی داریم این موضوع را حفظ و به گسترش آن قوام ببخشیم.
احمدزاده بیان کرد: وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و گردشگری طرقبه و شاندیز و روحیه مهمان‌نوازی مردم شاندیز سبب شده است که این شهرستان به یکی از بزرگترین قطب‌های گردشگری در کشور و استان خراسان تبدیل شود.

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + چهار =

دکمه بازگشت به بالا