مشهد

“جن‌گیر” با حضور بهاره رهنما روی صحنه می‌رود

تئاتر جن گیر

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، کیوان صباغ ظهر امروز در نشست خبری نمایش «جن‌گیر» اظهار داشت: نمایش «جن‌گیر» به نویسندگی کوروش نریمانی و با بازی بهاره رهنما از امروز دوشنبه ۱۶ بهمن ماه در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد مقدس به روی صحنه می‌رود.

وی افزود: این نمایش در ژانر طنز است و قصه آن درباره خیاط‌خانه‌ای است که مشغول تولید لباس هستند و آشفتگی مالی دارند.

کارگردان نمایش «جن‌گیر» با اشاره به اینکه این نمایش کمدی نیست، گفت: ایجاد تفکر در کمدی هدف نیست و در طنز اولویت خنداندن مردم نیست، ما در نمایش «جن‌گیر» طنز موقعیت داستانی داریم.

صباغ با اشاره به شیوه کارگردانی در نمایش جن‌گیر گفت: در نهایت متن نمایش را با مشاوره نویسنده اثر بازنویسی و به روز کردیم و به این نتیجه رسیدیم که با همکاری آقای وکیلی مشترکاً نمایش را کارگردانی کنیم.

وی ساختار نمایش را سورئالیستی برشمرد و گفت: برای ما اهمیت دارد که هر حرکتی که بازیگران نمایش می‌کنند چقدر برای مخاطبان باورپذیر است. همچنین چند قطعه موزیکال در این نمایش اجرا می‌شود و از لحاظ جذابیت بصری و سمعی تلاش کردیم تا اهالی مشهد از این نمایش استقبال کنند.

کارگردان نمایش «جن‌گیر» اظهار داشت: ما باید با نمایش‌های مثل «جن‌گیر» جریان‌ساز شویم و باشگاه تماشاچی‌های تئاتر مشهد را هر روز گسترش بدهیم.

حامد وکیلی دیگر کارگردان نمایش «جن‌گیر» گفت: امیدواریم با حضور خانوم رهنما اتفاقی خوب در خور تئاتر شهر مشهد بیافتد و به تماشاگران تئاتر مشهد هر روز اضافه شود.

در ادامه نشست بهاره رهنما بازیگر نمایش «جن‌گیر» با اشاره به اینکه به‌عنوان کارگردان‌ جز اولین‌ها بوده که برای اجرا به شهرستان‌ها رفته است، گفت: مردم خیلی دوست دارند که نمایش‌ها از تهران به شهرستان‌ها بروند و بستر تبادل اطلاعات و برگزاری کارگاه‌های آموزشی هرچه بیشتر فراهم شود.

وی افزود: تئاتر باید در ذهن قانون‌گذار به عنوان یک سبد فرهنگی جا بیافتد چرا که در هر شهر و کشوری که تعداد سالن‌های تئاتر آن بیشتر باشد، آمار جرایم در آن‌جا کمتر است.

رهنما با اشاره به اینکه ۱۵ سال است در تئاتر فعالیت می‌کند، اظهار داشت: واقعیت این است که برای خودم تئاتر خیلی جدی‌تر است و فکر می‌کنم خاستگاه اصلی، تئاتر است و در ۵ سال اخیر جزو پرکارترین بازیگران زن تئاتر ایران بودم.

بازیگر نمایش «جن‌گیر» خاطرنشان کرد: هنرمند تهرانی و شهرستانی نداریم، اینکه یک نفر در تهران کار می‌کند دلیل بر خوب یا بد بودنش نیست، ذات اصلی خود تئاتر اهمیت دارد. خلاقیت و ذهن تئاتری در مشهد پیشرو است و مهم این است که بستر و زیرساخت آن چگونه فراهم می‌شود. 

به گزارش تسنیم، نمایش جن‌گیر هرشب در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد واقع در پارک ملت در دو سانس ۱۷:۳۰ و ۲۰ به روی صحنه می‌رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 18 =

دکمه بازگشت به بالا