ایران

حدادعادل: دور دوم هم پیروزی از آنِ اصولگرایان است/ نتیجه در تهران متفاوت بود

 

نشست خبری حداد عادل در خبرگزاری تسنیم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در تهران نتیجه انتخابات متفاوت بود، گفت: پیش‌بینی می‌کنم در دور دوم انتخابات هم پیروزی از آن اصولگرایان باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، غلامعلی حدادعادل صبح سه شنبه  در حاشیه سومین همایش ملی زبان‌شناسی و آموزش زبان فارسی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از 50هزار واژه در فرهنگستان زبان و ادب فارسی به تصویب رسیده و در اختیار عموم قرار گرفته است و گسترش فرهنگ واژه‌گزینی در دستور کار این مجموعه قرار گرفته است.

وی افزود: در 70 رشته تخصصی در این مجموعه فعالیت می‌شود و تاکنون 16 کتاب هزار واژه با موضوعات مختلف منتشر شده است و هر موضوعی که بیش از هزار نسخه تولید شود کتابی به‌عنوان هزار واژه منتشر می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به انتخابات هفتم اسفندماه با بیان اینکه در بحث انتخابات عملکرد رسانه‌‌ها و به‌ویژه رسانه ملی مناسب بود، خاطرنشان کرد: درباره وضعیت مجلس دهم، آمارهای انتخابات مجلس هنوز نهایی نشده چراکه دور دوم آن برگزار نشده است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم واقع‌بینانه پیش‌بینی کنیم، مجلس دهم شبیه به هیچ‌کدام از مجالس نه‌گانه نیست و دارای یک هویت ویژه است که نه شبیه مجلس ششم و نه شبیه مجلس نهم خواهد بود. تصور می‌کنم اکثریت مجلس دهم همچنان با تفکر اصولگرایی باشد، هرچند که باید اصولگرا و اصلاح‌طلب با هم و کنار هم در جهت پیشرفت کشور تلاش کنند.

حدادعادل در پاسخ به خبرنگار تسنیم در ارتباط با نتیجه انتخابات تهران عنوان کرد: در تهران نتیجه متفاوت بود؛ در عین حال اعتراض حق همه است و بد نیست اما باید از راه قانونی باشد و قانون به‌عنوان فصل‌الخطاب قرار بگیرد چراکه اردوکشی‌های خیابانی پسندیده نیست.

وی همچنین درباره وضعیت ائتلاف اصولگرایان اظهار داشت: شورای ائتلاف اصولگرایان همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد. ائتلاف اصولگرایان در بین این جریان ریشه گرفته و تلاش می‌کنیم این ائتلاف را برای آینده حفظ کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: من اعتراضی به نتیجه انتخابات نکردم و فعلاً هم قصدی در این رابطه ندارم و پیش‌بینی می‌کنم در دور دوم انتخابات هم پیروزی از آن اصولگرایان باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

دکمه بازگشت به بالا